Kamery zapobiegają kradzieżom przy kasach samoobsługowych

Wraz ze wzrostem popularności kas samoobsługowych rośnie również liczba prób wyłudzeń i oszustów, którzy próbują np. naklejać etykiety owoców na sprzęt elektroniczny... Dzięki sztucznej inteligencji, która analizuje obraz z kamery, tego typu oszustwa nie są już możliwe - napisały wiadomoscihandlowe.pl.

Technologia wspiera nie tylko konsumentów, ale i pracowników sieci handlowych. Dzięki połączeniu systemu kas obsługowych i wewnętrznych systemów dostępnych dla obsługi sklepu, pracownicy mogą zdalnie asystować konsumentom w trakcie zakupów i minimalizować liczbę oszustów. 

Obsługa wyposażona w urządzenia mobilne (smartfony, tablety, smartzegarki) może na bieżąco monitorować kasy samoobsługowe, nawet bez wiedzy kupujących. Dzięki temu, szybciej zareaguje na jakiekolwiek incydenty.

- Według badań firmy Nielsen, 87 proc. konsumentów twierdzi, że kasy samoobsługowe poprawiają ich doświadczenia zakupowe. Ponad połowa klientów sieci handlowych uważa wręcz, że tego typu rozwiązań w sklepach jest za mało. Oznacza to, że self-service zostanie już z nami na zawsze. Wybór odpowiednich rozwiązań staje się zatem krytyczny dla dalszego rozwoju każdej sieci handlowej - mówi Michał Strzyczkowski, członek zarządu Diebold Nixdrof w Polsce.

Reklama

Jego zdaniem, każde nowoczesne rozwiązanie samoobsługowe powinno być wyposażone w kamerę, która rejestruje zachowania konsumentów i "widzi" jakie produkty znajdują się koszyku klienta. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu, obraz rejestrowany przez kamery może być w czasie rzeczywistym analizowany przez sztuczną inteligencję. 

Kamery wbudowane w kasy samoobsługowe oraz oprogramowanie tego typu rozwiązań jest już tak zaawansowane, że potrafi rozpoznawać także różne świeże produkty, jak warzywa i owoce. Oszuści wciąż próbują naklejać etykiety owoców na sprzęt elektroniczny i zamiast smartfona na rachunku miałby widnieć np. banan. Dzięki sztucznej inteligencji analizując obraz z kamery urządzenia tego typu oszustwa nie są już możliwe.

W każdym kraju istnieją różne ograniczenia zakupowe związane z wiekiem konsumentów. Najczęstsze są ograniczenia związane z zakupem alkoholu. Część sieci handlowych rozwiązuje to w ten sposób, że przy zakupie alkoholu wymagane jest asysta pracownika sklepu. Znów dzięki kamerom i sztucznej inteligencji można w znaczący sposób ograniczyć liczbę interakcji między klientami a obsługa sklepu przy zakupach ograniczonych wiekowo. Wideoweryfikacja wieku konsumentów jest już standardem w wielu rozwiązaniach samoobsługowych.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

wiadomoscihandlowe.pl
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | monitoring | kradzież | kasy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »