Kampania nastawiona na pozyskanie wartościowego ruchu na przykładzie bloga tematycznego
1. Charakterystyka serwisu: blog poświęcony tematyce alergii zawierający treści unikalne w skali kraju.
2. Cel kampanii: poinformowanie użytkowników o istnieniu bloga, pozyskanie wartościowych odwiedzin w serwisie.
3. Dobór mediów:kampania zostanie wyświetlana na serwisach o tematyce: styl życia, zdrowie, uroda.
4. Wykorzystane formy reklamowe: reklama intekstowa: boksy tekstowe i boksy tekstowo-graficzne.
5. Strategia kampanii: w ramach kampanii zostanie utworzonych kilka grup reklam (list słów kluczowych z indywidualnie dopasowanymi boksami tekstowymi lub tekstowo-graficznymi). Reklama intekstowa zostanie wykorzystana do stworzenia odsyłaczy umożliwiających użytkownikom przeniesienie się do treści poszerzających wiedze na temat alergii. Aby uatrakcyjnić przekaz, reklamy zostaną wzbogacone o elementy graficzne przedstawiające wizualizacje objawów alergicznych.
Proponowane grupy reklam:
- Grupa reklam ogólna
Grupa zawierać będzie słowa kluczowe ogólne, odnoszące się do tematyki alergii. Tekst reklamowy informować będzie o zawartości bloga.
Lista słów kluczowych: alergia, uczulenie, alergik, nadwrażliwość, wrażliwość, astma, nietolerancja, objawy, reakcja, zmęczenie, osłabienie, alergen
Forma reklamowa: boksy tekstowe
Teksty reklamowe: - Grupa reklam dolegliwości
Lista słów kluczowych zawierać będzie nazwy najczęstszych dolegliwości i objawów alergicznych. Teksty reklamowe będą odwoływać się do wiedzy użytkowników - czy potrafią rozpoznać objawy właściwe alergii, a często mylone z innymi dolegliwościami. Reklama zostanie wzbogacona o element graficzny, który będzie kojarzył się z dolegliwościami.
Reklama 1:
Lista słów kluczowych: pokrzywka, rumień, skaza, wysypka, świąd, egzema, swędzenie, skóra
Forma reklamowa: boksy tekstowe i boksy tekstowo-graficzne
Element graficzny: Zdjęcie wysypki, pokrzywki, egzemy
Tekst reklamowy: Reklama 2:Lista słów kluczowych: łzawienie, zaczerwienienie, oczy, oko, spojówka
Forma reklamowa: boksy tekstowe, boksy tekstowo-graficzne
Element graficzny: zdjęcie przedstawiające oczy z zapaleniem spojówek, zmęczone, zaczerwienione
Tekst reklamowy: - Grupa reklam alergeny - alergia pokarmowa
Lista słów kluczowych składać się będzie z nazw najpopularniejszych alergenów pokarmowych. Tekst reklamowy będzie odwoływał się do wiedzy użytkowników, czy potrafią rozpoznać alergie pokarmową i zachęcał do poszerzenia informacji.
Lista słów kluczowych: mleko, owoce, warzywa, truskawki, jabłko, pomarańcze, cytrusy, cytryny, grejpfruty, orzech, pomidor, truskawka, czekolada, ryby.
Forma reklamowa: boksy tekstowe
Tekst reklamowy: - Grupa reklam alergeny - alergia wziewna
Lista słów kluczowych składać się będzie z nazw najpopularniejszych alergenów wziewnych. Tekst reklamowy będzie odwoływał się do wiedzy użytkowników, czy potrafią rozpoznać alergie wziewne i zachęcał do poszerzenia informacji.
Forma reklamowa: boksy tekstowe
Lista słów kluczowych: pyłki, kurz, roztocza, pleśń, żyto, pszenica, brzoza, trawy, olcha, topola, leszczyna, dąb, babka, pokrzywa, komosa, szczaw, bylica, ambrozja, rośliny, pierze, sierść, zwierzę, wełna
Tekst reklamowy: - Grupa reklam otoczenie
Lista słów kluczowych zawierać będzie najpopularniejsze elementy wyposażenia domowego, których obecność szkodzi alergikom. Teksty reklamowy zachęcać będzie do poszerzenia informacji w jaki sposób dostosować otoczenie do potrzeb alergików.
Lista słów kluczowych: pościel, dom, firanki, zasłony, dywan
Forma reklamowa: boksy tekstowe
Tekst reklamowy: - Grupa reklam choroby, z którymi bywa mylona alergia.
Lista słów zawierać będzie nazwy chorób, których objawy często bywają mylone z alergią. Tekst reklamowy będzie odwoływał się do wiedzy użytkowników czy potrafią właściwie rozpoznać objawy i zachęcał do pogłębienia wiedzy w tym temacie. Dodatkowo reklama zostanie wzbogacona o element graficzny kojarzony z objawami.
Lista słów kluczowych: przeziębienie, grypa, angina, alergia, katar, kaszel, duszności, kichanie
Forma reklamowa: boks tekstowy, boks tekstowo-graficzny
Element graficzny: czerwony, zakatarzony nos lub grafika z człowieczkiem walczącym z katarem
Tekst reklamowy: - Grupa reklam mit.
Do słów kluczowych: prawda, mit zostaną przypisane teksty reklamowe zawierające najczęściej powtarzane prawdziwe lub fałszywe stwierdzenia dotyczące alergii. Tekst reklamowy będzie zachęcał do weryfikacji czy określone tezy są prawdziwe czy fałszywe.
Lista słów kluczowych: mit, prawda
Forma reklamowa: boks tekstowy
Tekst reklamowy: - Grupa reklam wiosna
Słowo bardzo mocno kojarzone z alergią - wiosna zostanie połączone z tekstem zachęcającym do sprawdzenia w jaki sposób ograniczyć u alergików objawy związane z chorobą.
Słowo kluczowe: wiosna
Forma reklamowa: boks tekstowy
Tekst reklamowy: