Każde polskie dziecko chciało mieć ubrania tej firmy. Została sprzedana

Marka odzieżowa 5.10.15 została sprzedana właścicielowi Monnari. Transakcji dokonano poprzez spółkę zależną Monnari Trade - Monna Nice. Wcześniej zgodę na sprzedaż musiał wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Monnari Trade poinformowało o zakupie 100 proc. akcji Hemoca Holdings Limited (właściciela 50,1 proc. akcji spółki Komex S.A, do którego należy marka 5.10.15). Zakupu dokonano poprzez spółkę zależną Monnari Trade - Monna Nice. Kwota transakcji wyniosła 2.673.000 zł. Dodatkowo Monna Nice zawarła umowę nabycia wierzytelności Hemoca Holdings Limited za kwotę 400 tys. zł.

Monnari Trade kupiło 5.10.15. UOKiK musiał wydać zgodę

Proces sprzedaży 5.10.15 rozpoczął się w maju 2024 roku, kiedy to Monnari Trade podpisało list intencyjny z Hemoca Holdings dotyczący zakupu akcji Komeksu. Jak wówczas podano, warunkiem ewentualnej realizacji transakcji i uzgodnienia jej ostatecznych warunków, w tym ceny nabycia akcji, jest uprzednie przeprowadzenie przez Monnari badania due diligence. Wycena zakończyła się w lipcu, a o zamiarze przejęcia kontroli nad Komex S.A  poinformowano UOKiK. W lutym 2025 roku prezes Urzędu wyraził zgodę na transakcje.

Reklama

5.10.15 powstało 30 lat temu, a więc w okresie, gdy rynek odzieżowy w Polsce dopiero raczkował. Brakowało marek, które specjalizowały typowo w modzie dziecięcej i młodzieżowej. 5.10.15 wstrzeliło się w lukę. Marka oferowała zupełnie nową jakość - ubrania były kolorowe, modne i dobrej jakości. Dzieci i młodzież z miejsca je pokochały. 

Monnari chciało kupić Top Secret

Monnari powstało w 1998 roku, a dwa lata później utworzono spółkę akcyjną Monnari Trade. Firma specjalizuje się w modzie dla kobiet powyżej 30. roku życia. W 2023 roku w Polsce istniało 209 salonów marki. Przed zakupem 5.10.15 Monnari Trade było zainteresowane przejęciem Top Secret, które w ostateczności kupił krakowski Greenpoint. 

"Nie udało nam się w trakcie 2023 r. zakończyć z sukcesem projektów inwestycyjnych, projektów przejęć, [...] mówię przede wszystkim o marce Top Secret i Redan, ale dalej aktywnie poszukujemy okazji na rynku odzieżowym. Staramy się też poszerzać portfolio produktów, nie tylko rozwijając wewnętrznie nowe produkty, ale również wprowadzając w naszych sklepach marki innych producentów" - mówił w maju podczas konferencji prasowej dyrektor finansowy spółki Miłosz Kolbuszewski. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Monnari Trade SA | sprzedaż | marka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »