Każde polskie dziecko chciało mieć ubrania tej firmy. Została sprzedana
Marka odzieżowa 5.10.15 została sprzedana właścicielowi Monnari. Transakcji dokonano poprzez spółkę zależną Monnari Trade - Monna Nice. Wcześniej zgodę na sprzedaż musiał wydać Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Monnari Trade poinformowało o zakupie 100 proc. akcji Hemoca Holdings Limited (właściciela 50,1 proc. akcji spółki Komex S.A, do którego należy marka 5.10.15). Zakupu dokonano poprzez spółkę zależną Monnari Trade - Monna Nice. Kwota transakcji wyniosła 2.673.000 zł. Dodatkowo Monna Nice zawarła umowę nabycia wierzytelności Hemoca Holdings Limited za kwotę 400 tys. zł.
Proces sprzedaży 5.10.15 rozpoczął się w maju 2024 roku, kiedy to Monnari Trade podpisało list intencyjny z Hemoca Holdings dotyczący zakupu akcji Komeksu. Jak wówczas podano, warunkiem ewentualnej realizacji transakcji i uzgodnienia jej ostatecznych warunków, w tym ceny nabycia akcji, jest uprzednie przeprowadzenie przez Monnari badania due diligence. Wycena zakończyła się w lipcu, a o zamiarze przejęcia kontroli nad Komex S.A poinformowano UOKiK. W lutym 2025 roku prezes Urzędu wyraził zgodę na transakcje.
5.10.15 powstało 30 lat temu, a więc w okresie, gdy rynek odzieżowy w Polsce dopiero raczkował. Brakowało marek, które specjalizowały typowo w modzie dziecięcej i młodzieżowej. 5.10.15 wstrzeliło się w lukę. Marka oferowała zupełnie nową jakość - ubrania były kolorowe, modne i dobrej jakości. Dzieci i młodzież z miejsca je pokochały.
Monnari powstało w 1998 roku, a dwa lata później utworzono spółkę akcyjną Monnari Trade. Firma specjalizuje się w modzie dla kobiet powyżej 30. roku życia. W 2023 roku w Polsce istniało 209 salonów marki. Przed zakupem 5.10.15 Monnari Trade było zainteresowane przejęciem Top Secret, które w ostateczności kupił krakowski Greenpoint.
"Nie udało nam się w trakcie 2023 r. zakończyć z sukcesem projektów inwestycyjnych, projektów przejęć, [...] mówię przede wszystkim o marce Top Secret i Redan, ale dalej aktywnie poszukujemy okazji na rynku odzieżowym. Staramy się też poszerzać portfolio produktów, nie tylko rozwijając wewnętrznie nowe produkty, ale również wprowadzając w naszych sklepach marki innych producentów" - mówił w maju podczas konferencji prasowej dyrektor finansowy spółki Miłosz Kolbuszewski.