Klienci odzyskają pieniądze za odwołane wycieczki

W tym tygodniu wchodzą w życie przepisy, które umożliwią zwrot pieniędzy za wycieczki odwołane z powodu pandemii. Za obsługę wniosków w tej sprawie odpowiada Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Formularz będzie można złożyć wyłącznie przez stronę Funduszu.

Ustawa, która właśnie wchodzi w życie, pozwoli odzyskać pieniądze klientom, którzy zaplanowali wakacje, wpłacili środki organizatorowi imprezy turystycznej, ale z nie skorzystali z wyjazdu w związku z zagrożeniem epidemicznym. Jakie są zasady zwrotu pieniędzy?

Komu przysługuje zwrot?

O zwrot środków mogą ubiegać się tylko ci klienci, którzy do tej pory nie odzyskali pieniędzy od biura podróży lub innego organizatora imprezy turystycznej. Ustawa nie obejmuje tych osób, które uzyskały zwrot, otrzymały w zamian za anulowany wyjazd voucher od organizatora turystyki, skorzystały z procedury "charge back", otrzymały w zamian inną imprezę od organizatora lub gotówkę od agenta lub organizatora. Z ustawy skorzystać będą mogli więc tylko Ci klienci, którzy nie uzyskali dotychczas żadnej rekompensaty za anulowany wyjazd.

Reklama

Jak złożyć wniosek?

Żeby wystąpić o zwrot wpłaconych środków, trzeba skorzystać z systemu teleinformatycznego, utrzymywanego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Niezbędne jest założenie konta w portalu prowadzonym przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny (www.tfg.ufg.pl). Następny krok to wypełnienie wniosku, który jest dostępny wyłącznie na koncie użytkownika. W związku z zagrożeniem epidemicznym składanie wniosków jest możliwe tylko za pośrednictwem strony internetowej. Sprawy nie będzie można załatwić w urzędzie, ani przy wykorzystaniu tradycyjnej poczty.

Gdzie szukać informacji?

Z myślą o wnioskodawcach uruchomiono specjalną infolinię, które jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00. Jej numery to 22 445 12 34 lub 22 255 23 23. Na portalu Funduszu przygotowano również sekcję tematyczną, w której będą publikowane informacje związane ze zwrotami środków. Zainteresowane osoby znajdą tam także instrukcję dotyczącą zakładania konta na portalu UFG, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, informacje dla przedsiębiorców turystycznych oraz treść ustawy.

Wzrost zainteresowania portalem

Jak informują przedstawiciele Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, widać rosnące zainteresowanie portalem UFG/TFG. W ciągu tygodnia założono kilkadziesiąt tysięcy nowych kont, a strona portalu odnotowuje setki tysięcy wejść, co może wiązać się z kwestią otrzymania rekompensaty za anulowany wyjazd.

d.p.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wycieczki | biuro podróży | pandemia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »