Komórkowy telefon... stacjonarny
Motorola zleciła przeprowadzenie badań dotyczących popytu na usługi telefonii konwergentnej. Wyniki wskazują, że najbardziej entuzjastycznie nastawieni są Włosi, Hiszpanie i Szwedzi. Badania przeprowadzone na zlecenie Motoroli miały pokazać, jaki jest popyt w krajach Europejskich na usługi telefonii konwergentnej, opartej na technologii UMA.
Technologia ta pozwala na rozmowy przez telefon komórkowy jakby był to telefon stacjonarny.
Najbardziej entuzjastycznie nastawieni są Włosi, Hiszpanie i Szwedzi. Ponad połowa ankietowanych deklaruje chęć zmiany operatora, by mieć dostęp do UMA. Tyle samo zamieniłoby system pre-paidowy na abonamentowy.
Największy wpływ na popularność nowej usługi będzie mieć jej cena. Ponad 50% ankietowanych stwierdziło, że jeżeli koszty rozmów przez telefon komórkowy prowadzonych w domu będą takie same, jak w przypadku telefonii stacjonarnej, to w ciągu 12 miesięcy zdecydują się na taką usługę.
W czerwcu 2005 roku Motorola wprowadziła na rynek Wielkiej Brytanii Motorolę V560, a w lipcu biznesową A910, oba obsługujące technologię UMA.