Koniec darmowego G Suite - to już!

Od 1 Lipca nie będzie możliwości korzystania z darmowego pakietu narzędzi od Grupy Alphabet – Google G Suite. Po miesięcznym okresie przejściowym, użytkownicy będą zmuszeni albo przejść na płatne pakiety Google Workspace, bezpłatny Google Workspace Essentials Edition albo poszukać rozwiązań zupełnie poza usługami Google. Niestety powyższe opcje wiążą się albo ze znacznym wzrostem kosztów albo pożegnaniem się z adresem e-mail z nazwą swojej firmy. Co zrobić, aby możliwie niskim kosztem dalej korzystać z narzędzi Google i z niestandardowego adresu e-mail (np. biuro@nazwatwojejfirmy.pl)?

Koniec darmowego G Suite i co dalej?

Koniec darmowego pakietu narzędzi G Suite to z pewnością zła wiadomość dla każdego, kto prowadzi działalność gospodarczą lub jakąkolwiek działalność komercyjną. Dla takich użytkowników, Google przygotował płatny Google Workspace, za który trzeba zapłacić 23 zł miesięcznie (cena regularna), za każdego użytkownika. Jest możliwość pozostania przy darmowej wersji, ale tylko i wyłącznie po jednoznacznej deklaracji, że Google Workspace będzie wykorzystywany do celów prywatnych. Z pewnością znajdą się tacy, którzy będą np. deklarować prywatne użytkowanie i wciąż korzystać z darmowej opcji do prowadzenia firmy. Jeśli jednak myślisz o przejściu na inne rozwiązanie, tutaj Google wyciąga rękę do swoich klientów i oferuje darmowy Google Workspace Essentials Edition.  

Reklama

Google Workspace Essentials Edition

Jeśli masz firmę i chcesz nadal korzystać z darmowego konta to możesz skorzystać z Google Workspace Essentials Edition, który oferuje takie aplikacje Google jak Dysk, Chat, Meet, Dokumenty, Arkusze i Prezentacje. Niestety darmowe użytkowanie Google Workspace jednak ma swoją cenę. Musisz liczyć się z brakiem możliwości korzystania z własnego adresu e-mail, czyli zamiast kontakt@nazwatwojejfirmy.pl twój adres może brzmieć np. nazwatwojejfirmy@gmail.com. Dla wielu biznesów jest to ogromna trudność, ponieważ wiąże się z podmianą adresu e-mail w każdej usłudze oraz poinformowaniu klientów o zmianie danych kontaktowych. Wciąż, poza zmianą adresu e-mail, największą trudnością są przede wszystkim dodatkowe koszty związane z zakupem Google Workspace. Może być to dodatkowy wydatek rzędu od kilku set do nawet kilku tysięcy złotych. Nakładając na to coraz większą inflację i ogólny wzrost kosztów prowadzenia biznesu, dla wielu firm taki nieplanowany wydatek może nawet przyczynić się spadku opłacalności firmy. A to jest tylko jedna strona medalu. Łatwo powiedzieć wybrać inne rozwiązanie. Zmiana programu do komunikacji to proces, który może skutkować zakłóceniem kontaktu z klientami, urzędami, a nawet spadkiem sprzedaży. Zarówno duże jak i małe firmy starają się wprowadzać lub zmieniać oprogramowanie tylko wtedy, jak występuje taka krytyczna potrzeba, ponieważ czas poświęcony na wybranie rozwiązania, wdrożenie i nauczenie pracowników obsługi to również koszt. Co więc zrobić w takiej sytuacji?  

Google Workspace i Interia Pakiet dla Firm

Połączenie tych dwóch usług sprawi, że będziesz mieć solidny pakiet narzędzi do prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej, a nawet zatrudniającej pracowników. Google Workspace oferuje narzędzia wspierające tzw. szybką komunikację, czyli Chat oraz Meet, oraz pomagające w organizacji dokumentów (Dysk, Prezentacje, Arkusze i Dokumenty). Z kolei Interia Pakiet dla Firm to pakiet usług - firmowa poczta bez reklam, we własnej domenie, oraz prosta strona www. Rozwiązanie umożliwi pokazanie firmy w sieci, jak i wspomoże oficjalną komunikację (e-mail), w ramach której trzeba przekazać dokumenty, wysłać zlecenie itp. Dokładniejszy opis funkcjonalności wraz z instrukcją, jak krok po kroku połączyć te usługi, znajdziesz w naszym artykule Google Workspace z pocztą we własnej domenie i wwww za 9 zł. 

Ile na tym zaoszczędzę?

Najtańszy wariant w ramach Google Workspace Business Starter kosztuje ok. 23 zł miesięczne za osobę. Jest to cena regularna i od czasu do czasu Google oferuje promocje. Jeśli prowadzisz firmę zatrudniającą np. 4 osoby, wówczas roczny koszt korzystania z usługi to: 

  • (23 zł x 4) x 12 miesięcy = 1104 zł 

Jeśli zdecydujesz się na połączenie Google Workspace Essentials z Interia Pakiet dla firm, roczny koszt utrzymania rozwiązania będzie wyglądał tak: 

  • za pierwszy rok - 9 zł (+ darmowy Google Workspace Essentials), 
  • każdy kolejny rok - 99 zł (+ darmowy Google Workspace Essentials), 

Połączenie obu aplikacji wypada bardzo, a to bardzo korzystnie finansowo, a co najważniejsze - nadal możesz korzystać z niestandardowego adresu e-mail, np.biuro@nazwatwojejfirmy.pl. W ramach Interia Pakiet dla Firm możesz stworzyć prostą stronę internetową, bez pomocy programisty i grafika - w zaledwie 15 minut. Wystarczy, że wybierzesz jeden z ponad 30 szablonów, wprowadzisz tekst i gotowe.

Zobacz również:

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »