Google Workspace z pocztą we własnej domenie i www za 9 zł rocznie? To możliwe!
Kilka tygodni temu Google postanowił udostępnić bez opłat podstawową wersję pakietu Workspace (m.in. dokumenty, prezentacje, arkusze kalkulacyjne online) ale bez poczty we własnej domenie. Z samą pocztą w domenie (bez strony www), regularna cena najtańszego pakietu wynosi 23 zł miesięcznie, od osoby. Jak korzystać z darmowej wersji platformy - Google Workspace Essentials Starter - i jednocześnie, niskim kosztem, posiadać skrzynkę i z firmową domeną? Wystarczy połączyć ją z Interia Pakiet dla Firm. Z artykułu dowiesz się, jak to zrobić.
Skrzynka email, własna domena i prosta strona www - taki pakiet otrzymasz przy zakupie Interia Pakiet dla Firm. Stanowi absolutną podstawę do komunikacji z kontrahentami i klientami oraz prezentacji biznesu w sieci. Co dokładnie otrzymujesz?
· W ramach poczty firmowej, możesz założyć w cenie aż 5 dodatkowych skrzynek bez reklam. Jeśli nie masz pracowników, możesz skorzystać na jednej skrzynce z 5-ciu aliasów do pokategoryzowania wiadomości (np. zamówienia@, faktury@, kontakt@ itp.). Skrzynkami i aliasami zarządzasz z poziomu ustawień, gdzie możesz dodawać, odejmować i edytować poszczególne parametry. Jeśli posiadasz skrzynki w innych serwisach pocztowych lub hostingach, możesz dodać aż 15 kont i korzystać ze wszystkich w jednym miejscu.
· W ramach Pakietu dla Firm możesz również stworzyć prostą stronę internetową, w ramach której pokażesz światu swój produkt lub usługi. To idealne rozwiązanie, jeśli potrzebujesz po prostu miejsca, gdzie użytkownicy mogą poznać Twoją firmę, zobaczyć cennik, sprawdzić lokalizację, czy szybko się skontaktować. Tworzenie strony przypomina zakładanie konta w serwisie społecznościowym — dodajesz tekst, grafikę i strona jest gotowa do wyświetlania się w sieci. Każdy może ją założyć, bez wsparcia programisty lub informatyka, w mniej niż 15 minut.
· Kluczową funkcją Interia Pakiet dla Firm jest skrzynka i strona www we własnej domenie. Czy masz już domenę, czy dopiero chcesz ją kupić, w obu przypadkach możesz skorzystać z Pakietu dla Firm. Co więcej, możesz dodać nawet kilka domen w jednej cenie i mieć do nich wgląd w jednym panelu. W przypadku skrzynki odbiorczej możesz sprawić, aby adresy e-mail pracowników i aliasy wyglądały bardziej profesjonalnie. Wystarczy, że zamiast domeny np. @interia.pl, @onet.pl, @gmail.com użyjesz domeny z nazwą swojej firmy np. biuro@nazwafirmy.pl
· Dodatkową zaletą Pakietu dla Firm jest zgodność z RODO, a dokładniej — powierzenie danych osobowych, które zgodnie z RODO, musisz zawrzeć, jeśli chcesz przechowywać dane swoich klientów w jakiejkolwiek internetowej usłudze (np. poczta elektroniczna). Komunikując się ze swoimi klientami poprzez usługę pocztową, niejako powierzasz jej dane osobowe swoich klientów, czyli udostępniasz je zewnętrznemu podmiotowi. Aby móc w pełni legalnie komunikować się ze swoimi klientami poprzez usługę pocztową, musisz mieć podpisaną umowę o tzw. powierzenie danych z usługodawcą Twojej poczty. Dopiero mając taką umowę, możesz w pełni legalnie i zgodnie z RODO przetwarzać dane swoich klientów w celach komercyjnych. Kupując Interia Pakiet dla Firm umowę zawierasz automatycznie w momencie dokonywania płatności.
Pakiet startowy od Google to zbiór popularnych aplikacji do typowo biurowego wykorzystania. W skład pakietu wchodzi Google Dysk, Google Meet, Google Chat, Google Dokumenty, Google Arkusze i Google Prezentacje. Stanowią funkcjonalną, a przede wszystkim darmową alternatywę dla płatnych narzędzi Microsoft Office 365. To idealne rozwiązanie dla każdego początkującego, jak i po prostu mniejszego biznesu, który potrzebuje standardowych rozwiązań w możliwie najniższej cenie, a najlepiej darmowe. Sprawdźmy, co dokładnie otrzymujesz rejestrując się w Google Workspace Essentials starter Edition:
· Google Dysk - 15 GB miejsca na dysku na dokumenty, faktury, umowy z klientami/kontrahentami i każde inne dokumenty firmowe. W jednym miejscu możesz również przechowywać wszystkie raporty, podsumowania, a nawet stworzyć folder wiedzy, który wykorzystasz do podnoszenia kompetencji swoich pracowników.
· Google Meet - za pomocą aplikacji możesz organizować wirtualne spotkania grupowe, jak i indywidualne ze swoimi pracownikami, klientami, kontrahentami i z kimkolwiek potrzebujesz. Google Meet udostępnia kalendarz spotkań, dzięki któremu możesz do przodu planować telekonferencje. Co więcej, osoba, która nie posiada konta w aplikacji, może brać udział w spotkaniach poprzez Google Meet. Wystarczy, że udostępnisz odpowiedni link.
· Google Chat - jak sama nazwa wskazuje, rozwiązanie umożliwia komunikację za pomocą czatu, co stanowi uzupełnienie do wspomnianego Google Meet. W ramach aplikacji możesz rozmawiać z każdym, kto również korzysta z Google Chat, przesyłać załączniki i komentować wiadomości za pomocą emotikon. Rozwiązanie posiada standardowe funkcje powszechnie używanych chatów.
· Google Dokumenty - aplikacja stanowi alternatywę dla powszechnie znanego Microsoft Word. Możesz tworzyć umowy, formularze, zamówienia i wszelkie inne dokumenty. Ponadto, możesz je udostępniać i pozwalać innym współpracownikom na wprowadzanie zmian i komentowanie. Dzięki historii zmian możesz sprawdzić, kto, jaką i kiedy wprowadził zmianę, a nawet ją przywrócić.
· Google Arkusze - Tak jak Google Dokumenty są darmowym odpowiednikiem MS Word, tak Google Arkusze mogą swobodnie zastąpić MS Excel. Wygląd arkusza bardzo przypomina rozwiązanie od Microsoftu, zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i wyglądu górnego panelu. Arkusz w aplikacji możesz skonfigurować tak, aby w czasie rzeczywistym zaciągać dane z innych rozwiązań Google takich jak Google AdWords (aplikacja do prowadzenia kampanii w narzędziach Google).
· Google Prezentacje — rozwiązanie umożliwia tworzenie prezentacji i podobnie jak w poprzednich aplikacjach, gdzie tworzysz jakiekolwiek dokumenty, tak i tu możesz zaprosić innych współpracowników do edytowania, komentowania i przesyłania. Śledzenie historii zmian umożliwi Ci z kolei zarządzanie wersjami dokumentu.
Łącząc Google Workspace Essentials starter Edition oraz Interia Pakiet dla Firm otrzymujesz zestaw narzędzi, dzięki którym pokażesz firmę swoim potencjalnym klientom, umożliwisz komunikację z nimi, swoimi pracownikami, kontrahentami oraz stworzysz cały system tworzenia i przechowywania dokumentów. Pakiet od Google jest darmowy, z kolei pierwszy rok Interia Pakiet dla Firm to koszt tylko 9 zł brutto. Jeśli zdecydujesz się na przedłużenie, wówczas zapłacisz 39 zł lub 99 zł, w zależności, czy rejestrujesz nową domenę. Dla porównania, wykupując najtańszy płatny pakiet Workspace, za samą usługę (bez strony www) zapłacisz 23 zł (regularna cena) od osoby ... miesięcznie!
1. Kliknij Interia Pakiet dla Firm i uzupełnij formularz.
2. Uzupełnij informacje krok po kroku.
Od tej pory kreator będzie prowadził Cię przez usługę i pomoże wybrać domenę dla Twojej strony www. Prosty konfigurator umożliwi wybranie szablonu strony, dodanie tekstu i zdjęć. Aktywacja w sieci może trwać od kilku minut do 24 godzin. Zazwyczaj po kilku minutach strona jest już widoczna w sieci.
Teraz przechodzimy do Google Workspace Essentials.
1. W prawym górnym rogu kliknij “Utwórz konto".
2. Wprowadź służbowy e-mail i zweryfikuj go, klikając w link w wiadomości od The Google Workspace Team.
Podobnie jak w Interia Pakiet dla Firm - tutaj też konfigurator poprowadzi Cię krok po kroku po rozwiązaniu. Na początku poprosi Cię o nazwanie swojego konta. Najlepiej umieść tu nazwę firmy. Potem możesz udzielić wyświetlone zgody, a następnie zaakceptuj umowę z Google. Po kilku sekundach Twoje konto będzie oficjalnie gotowe.
Od tego kroku konfigurator zachęci Cię do dodania swoich współpracowników i eksplorowania poszczególnych aplikacji. Najlepszą nauką jest praktyka, dlatego najlepiej po prostu załadować dokumenty firmowe i na tzw. żywym organizmie rozpocząć pracę z narzędziem.