Koniec gry lotniczymi biletami

Politechnika Lubelska dała prztyczka w nos nieuczciwym biurom - czytamy w "Pulsie Biznesu". Pierwszy raz w historii publiczna placówka, która - zgodnie z przepisami - musi wyłonić firmę obsługującą zakup biletów lotniczych, odrzuciła rażąco niskie oferty.

Politechnika w kwietniu zrezygnowała z usług wielu firm, chociaż proponowały 1 grosz za wystawienie biletu lotniczego. Wygrało biuro, które liczy za to 24 złote.

- To przełom. Nigdy jeszcze nikt nie podjął takiej decyzji. Ponadto wyjaśnienie Politechniki Lubelskiej jest genialne - mówi "Pulsowi Biznesu" Stanisław Modliński, właściciel biura Air Club, które walczy z procederem.

Politechnika tłumaczy, że wystawienie 160 biletów za 1 złoty i 60 groszy jest mało realne, bo za każdym razem wymaga pracy, człowieka, użycia telefonu, internetu, materiałów biurowych, lokalu, programów rezerwacyjnych. Gdy poprosiła o wytłumaczenie, dlaczego zaproponowali tak niską cenę, agenci zapewniali, że korzystają z dodatkowych wynagrodzeń w postaci prowizji na podstawie umów podpisanych z przewoźnikami.

Reklama

Politechnika uznała, że takie postępowania narusza zasadę równego traktowania wykonawcy, bo nie każdy może korzystać z takich prowizji. Co ważniejsze obawiała się o swoje interesy - czytamy w "Pulsie Biznesu".

Politechnika Lubelska wyjaśnia, że "powstałe w ten sposób straty musiałyby wpłynąć na kwestię należytego wykonania świadczenia lub zrekompensowane przez podniesienie cen innych świadczeń.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Politechnika Lubelska | pierwszy raz | bilet | linie lotnicze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »