Koniec z papierowymi gazetkami? Aldi testuje nowe rozwiązanie
Reklama wyłącznie cyfrowa zamiast drukowania papierowych gazetek - to pomysł, który już wkrótce będzie testowany przez sieć Aldi. W ten sposób firma chce przyczynić się do ochrony środowiska, jak również zmniejszyć koszty.
Każdego dnia do skrzynek pocztowych trafiają gazetki sklepowe różnych sieci handlowych. Część klientów wyrzuca je od razu do kosza, część chętnie przegląda w poszukiwaniu nowych promocji. Okazuje się jednak, że już wkrótce broszury sklepów Aldi mogą być dostępne jedynie w formie elektronicznej.
Jak podaje portal dlahandlu.pl sieć Aldi stawia na reklamę cyfrową, co ma związek z działaniami na rzecz ochrony środowiska. W ten sposób chce realizować strategię na rzecz zrównoważonego rozwoju. Z jednej strony ma to pokazywać proekologiczną postawę, z drugiej - może przyczynić się do spadku kosztów, które są obecnie ponoszone na druk i dystrybucję ulotek.
Krok ten ma być jednak poprzedzony gruntownymi analizami rynku. Sieć chce sprawdzić, czy w ten sposób nie zniechęci do siebie klientów - tak, jak miało to miejsce w przypadku innej niemieckiej firmy, Rewe. Kupujący w tych sklepach, po rezygnacji w lecie ubiegłego roku z drukowania broszurek "przerzucili się" na konkurencyjne marki: Lidl i Aldi. Taki stan rzeczy utrzymywał się przez kilka miesięcy; dopiero po pół roku zanotowano wzrost wolumenu sprzedaży, choć jednocześnie w tym czasie zyskano na wykorzystaniu papieru, wody i ograniczono emisje dwutlenku węgla.
W przypadku Aldi decyzja może przynieść wymierne korzyści, bowiem, jak wskazuje portal, każda z gazetek liczy ponad 30 stron, to niemal dwa razy więcej niż te wydawane przez inne sieci. Testowanie kanału cyfrowego już trwa - klienci otrzymują oferty za pomocą aplikacji, np. WhatsApp. Z kolei faza testowa opierająca się na rezygnacji z papierowych gazetek ma zostać uruchomiona w sierpniu.