Konkurenci podgryzają Explorera
Internet Explorer traci rynek. W ostatnich miesiącach jego udziały skurczyły się o 2 proc. To duży spadek - mówią analitycy.
Między czerwcem a wrześniem br. udział Microsoft Internet Explorer w globalnym rynku przeglądarek spadł o 2 proc., o tyle samo wzrósł rynek przeglądarek niezależnych - takie są efekty comiesięcznego sondażu firmy analitycznej Market Share i raportu Business Technology Research.
Według analityków z amerykańskiej tej firmy, spadek udziałów rynkowych na stabilnym rynku przeglądarek w czasie kwartału można ocenić jako "duży". Zdaniem analityków, możliwe jest do końca roku osiągnięcie poziomu 20 proc. globalnych udziałów rynkowych przez przeglądarki alternatywne.
Explorer najmocniej trzyma się w Europie, gdzie ma największe rynkowe udziały. Do Mozilla Firefox należy tutaj tylko 22,84 proc. rynku, inne przeglądarki alternatywne - 5 proc.
Rynek przeglądarek internetowych w okresie czerwiec-wrzesień 2006 (świat, w proc.)
MS Internet Explorer 84.04 (czerwiec) 82.10 (wrzesień)
Firefox 10.77; 12.46
Safari 3.19; 3.53
Netscape 0.93; 0.85
Opera 0.57; 0.64
Mozilla 0.31; 0.25
MS Pocket Internet Explorer 0.02; 0.03
PlayStation Portable Internet Browser 0.02; 0.03
Danger Web Browser 0.01; 0.02
WebTV Internet Terminal 0.01; 0.01
Blazer 0.01; 0.01
WebTV Plus Receiver 0.01; 0.01
Konqueror 0.01; 0.01
Inne 0.10; 0.10