Reklama

Krakowski odcinek S7: Innowacyjna droga ze zużytych opon

Odcinek tzw. trasy nowohuckiej, czyli fragment drogi ekspresowej S7 biegnącej przez Kraków wyróżnia się pośród wszystkich dróg tego typu w Polsce. Powód? Do produkcji drogi wykorzystano 25 tys. zużytych opon, które posłużyły do wykonania górnej nawierzchni 4,5 km odcinka.

- Poprzez dodanie gumy do asfaltu zyskano lepszą elastyczność, odporność na spękania - mówi w rozmowie z MarketNews24 Igor Ruttmar, prezes TPA Instytut Badań Technicznych.

Reklama

Co bardzo ciekawe, technologia wykorzystująca dodawanie gumy do asfaltu znacząco wydłuża życie takiej drogi i obniża koszty remontów oraz utrzymania. Bez zmiany kosztów dla inwestora, technologia i innowacyjny układ warstw pozwalają stworzyć drogę, która może wytrzymać nawet 45 lat.

Dowiedz się więcej na temat: droga ekspresowa | opona | ze | asfalt

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »