Lidl Polska: 400 produktów ma oznaczenia dotyczące segregacji odpadów
Lidl Polska we współpracy z Fundacją WWF Polska prowadzą akcję edukacyjną na temat recyklingu oraz ponownego wykorzystania opakowań. Sieć zamieszcza na opakowaniach specjalne oznaczenia, które pomagają w łatwym oraz efektywnym segregowaniu odpadów. Obecnie już ponad 400 produktów posiada nowe piktogramy dotyczące recyklingu donoszą wiadomoscihandlowe.pl.
Poprawnie przeprowadzona segregacja pozwala na uzyskanie najbardziej pełnowartościowego surowca i jego ponowne wykorzystanie. Jednak by efektywnie rozdzielać odpady, powinniśmy najpierw wrzucić je do odpowiedniego pojemnika do segregacji. Źle wrzucony produkt po prostu nie zostanie poddany recyklingowi.
Aby ułatwić klientom segregowanie odpadów, Lidl Polska zamieszcza specjalne oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych. Obecnie w sklepach Lidl Polska już ponad 400 produktów oznaczono nowymi piktogramami, a ich liczba ma dalej sukcesywnie się zwiększać.
Instrukcje zamieszczone są m.in. na artykułach marki Pilos, Pikok, Rzeźnik, Vemondo, Cien, Floralys, Saguaro oraz Grill&Fun. Nowe etykiety informują, jak należy rozdzielić opakowanie, aby segregacja odbyła się naprawdę skutecznie. Zawierają również informację, do jakiego kontenera należy wrzucić pojedyncze części opakowania, takie jak np. etykieta (papier) czy zakrętka (plastik).
- Przedsiębiorstwa mają ogromny wpływ na środowisko naturalne, dlatego powinny podejmować działania, które je chronią oraz zapewniają zrównoważoną konsumpcję zasobów. Umieszczenie piktogramów ułatwiających recykling odpadów jest praktycznym i potrzebnym rozwiązaniem, ponieważ dzięki prawidłowej segregacji odzyskamy jak najwięcej surowca, który da się wykorzystać ponownie - komentuje Katarzyna Karpa-Świderek, Rzeczniczka Prasowa WWF Polska.