LOT i kolej powalczą o pasażerów

LOT wszedł w bezpośrednią konkurencję z koleją oferując 100 tys. biletów w promocyjnej cenie na rejsach krajowych. Na trasie Warszawa - Gdańsk w lipcu promocyjnych biletów już nie ma, niewiele ich zostało na rejsy ze stolicy do Wrocławia i Szczecina.

- 100 tysięcy biletów zostało rozłożonych na każdy rejs niezależnie od pory dnia, w jakim jest wykonywane połączenie, a także dnia tygodnia - powiedział PAP rzecznik PLL LOT Jacek Balcer. Bilety będą sprzedawane do końca roku. Jak zapewnia spółka, cena za bilet jest ostateczna. Nowe taryfy dostępne są tylko podczas kupna biletu przez internet. Biletów nie można jednak zwrócić, nie można też zmienić rezerwacji.

Jak dodał Balcer, na niektóre połączenia pasażerowie kupowali jednocześnie po kilka biletów. - Ogromnym zainteresowaniem w sezonie letnim cieszą się połączenia z Warszawy do Gdańska czy Wrocławia, Szczecina. Szczególnie, kiedy jest to połączenie weekendowe - powiedział. Średni czas podróży na trasie Warszawa-Gdańsk trwa ponad godzinę, Warszawa-Szczecin ok. 1,5 h, a Warszawa-Katowice ok. godzinę.

Reklama

Najtańsze bilety LOT z Katowic, Wrocławia, Gdańska, Poznania i Rzeszowa kosztują, w jedną stronę 79 zł; zaś z Warszawy, Krakowa i Szczecina - 99 zł.

Promocyjne bilety na trasie Warszawa-Gdańsk w lipcu zostały już sprzedane. Podobnie jest z 

lotami do Szczecina czy Wrocławia. Do Krakowa, Poznania, Rzeszowa czy Katowic można jeszcze w lipcu dostać najtańsze bilety.

Ceny LOT-u są porównywalne z cenami biletów kolejowych. Cena za przejazd koleją między największymi polskimi miastami waha się w zależności od kategorii pociągu od kilkudziesięciu do ponad 150 zł. Najdroższe są ekspresy, ale one oferują też najlepsze warunki podróży.

Jak poinformowało PAP biuro prasowe PKP Intercity, przejazd ekspresem z Warszawy do Krakowa, Katowic czy Poznania kosztuje w pierwszej klasie 135 zł w jedną stronę, a w dwie strony 270 zł. Bilet tej samej relacji w drugiej klasie jest tańszy - trzeba za niego zapłacić 98 zł w jedną stronę, a za powrotny 196 zł.

Za przejazd ekspresem z Warszawy do Wrocławia i Rzeszowa trzeba w pierwszej klasie zapłacić 146 zł w jedną stroną, a 292 zł w dwie strony, natomiast w drugiej klasie 106 zł w jedną stronę, a 212 zł w dwie strony. Z Warszawy do Gdańska przejazd kosztuje 137 zł w pierwszej klasie lub 102 zł w drugiej. Za bilet powrotny trzeba zapłacić odpowiednio 274 zł lub 204 zł. Droższy jest bilet z Krakowa do Gdańska - za bilet w pierwszej klasie w jedną stronę zapłacimy 158 zł, a w dwie strony 316 zł. W drugiej klasie będzie to 117 zł w jedną stronę i 234 zł za bilet powrotny. Do ceny biletu za każdy pociąg typu express intercity trzeba doliczyć 12 zł za miejscówkę.

Zobacz wskaźniki dla firm na naszych stronach

Między dużymi miastami kursują też tańsze pociągi dla pasażerów bardziej liczących się z kosztami w barwach Tanich Linii Kolejowych (marka PKP Intercity - PAP) i InterRegio Przewozów Regionalnych. Bilety na przejazd TLK z Warszawy do innych dużych miast wahają się między ok. 70 zł w jedną stronę w pierwszej klasie, do ok. 200 w pierwszej klasie w obydwie strony. Przejazd pociągiem InterRegio to koszt ok. 40 zł dla pasażera podróżującego z normalnym biletem albo ok. 25-30 zł za bilet ulgowy.

Poważną wadą podróżowania nad morze jest czas przejazdu. Ekspres z Warszawy do Gdańska jedzie ponad 5 godz., a z Krakowa do Gdańska prawie 8 godz. W Przypadku TLK jest do prawie 6,5 godz. z Warszawy do Gdańska i prawie 11,5 godz. z Krakowa do Gdańska.

Zobacz autorską galerię Andrzeja Mleczki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przejazd | Gdańsk | bilety | pasażerowie | Szczecin | Warszawa | Warszawa-Gdańsk | bilet | PLL LOT | Intercity | 100
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »