Reklama

Made in China - dobra jakość?

Marka "Made in China" - czyli "wyprodukowano w Chinach" - wyznacznikiem dobrej jakości? Tego chcą chińskie władze. Rada Państwowa przyjęła właśnie program, który w ciągu dekady wzmocnić ma konkurencyjność chińskich produktów na świecie.

Nowy plan wzmocnienia konkurencyjności chińskiej produkcji to pomysł na ożywienie gospodarki. Wzrost chińskiego PKB z roku na rok odnotowuje coraz mniejsze wartości. W 2015 r. ma on wynieść około 7 proc., czyli najmniej od ćwierćwiecza. W dokumencie chińskich władz wskazano 10 sektorów, w których inwestycje mają być największe. Pośród nich znalazł się przemysł kolejowy, stoczniowy, urządzenia do produkcji energii czy też energooszczędne środki transportu.

Pekin chce wzmocnić te sektory gospodarki, w których już teraz Chińczycy odnoszą sukcesy. Za 10 lat marka "made in China" - w założeniu chińskich władz - ma być synonimem wysokiej jakości. Nie będzie to jednak łatwe, bo przez ostatnie ponad dwie dekady chińscy producenci doprowadzili do tego, że "wyprodukowane w Chinach" kojarzy się raczej z towarami tanimi i niskiej jakości.

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: Made in China | chińskie

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »