Marka ręczy dobrym imieniem

16 sierpnia wystartowała druga edycja ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej "Wybierz markowe". Integralną częścią kampanii organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka są badania "Co Polacy sądzą o marce?" przeprowadzone przez TNS OBOP.

16 sierpnia wystartowała druga edycja ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej "Wybierz markowe". Integralną częścią kampanii organizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych ProMarka są badania "Co Polacy sądzą o marce?" przeprowadzone przez TNS OBOP.

Tegoroczna kampania "Wybierz markowe" poświęcona jest świadomym wyborom konsumenckim. Jej wyjątkowość polega na zjednoczeniu sił 14 marek, które podpisują się pod jednym, wspólnym hasłem - "Marka ręczy dobrym imieniem".

W tegorocznym przedsięwzięciu udział wzięły następujące marki: Alpen Gold, Bella, Cif, Colgate, Dove, Duracell, Flora, Jacobs, Kamis, Ludwik, Milka, Pampers, Prince Polo i Złoty Orzech. Integralnym i kluczowym elementem kampanii są ogólnopolskie badania pt. "Co Polacy sadzą o marce", przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka. Ich celem jest pogłębienie wiedzy społecznej na temat podejmowania decyzji zakupowych. Wyniki badań wskazują czynniki decydujące przy zakupach, umożliwiają poznanie wyobrażeń i stosunku konsumentów do marki, a także ujawniają skalę i przyczyny nabywania produktów markowych.

Reklama

16 sierpnia br. w 16 miastach Polski pojawi się 4 200 billboardów z hasłem "Ufasz anonimom? - Marka ręczy dobrym imieniem". Na billboardach w sposób symboliczny zestawione zostały: anonimowość produktów pochodzących od nieznanych i niesprawdzonych producentów z wartościami związanymi z produktami markowymi.

Badanie TNS OBOP "Co Polacy sądzą o marce" jest pierwszym na tak dużą skalę, jakie zostało przeprowadzone z inicjatywy Stowarzyszenia ProMarka. Z badań wynika, że Polacy, robiąc codzienne zakupy, chętnie sięgają po produkty markowe (80 proc. badanych kupuje artykuły markowe). Mniej niż 1/5 Polaków powiedziało, że kupuje towary markowe "bardzo rzadko" lub "nigdy". Ponad połowa Polaków uważa, że są nowoczesne i innowacyjne, a 75 proc, że są po prostu lepsze. Konsumenci przyznają, że ufają markom (78 proc.), że towary markowe im się podobają (71 proc.) i wreszcie, że są w stanie zapłacić za nie więcej (ponad 50 proc. wskazań). Według większości Polaków (blisko 90 proc.) produkty markowe są bardziej trwałe, a do ich produkcji wykorzystywane są najnowsze technologie.

Polskich konsumentów cechuje duża lojalność wobec kupowanych marek. Ponad 80 proc. z nich deklaruje, że ma swoje ulubione marki, które zazwyczaj kupuje, a zakup produktów markowych wiąże się dla nich z przyjemnym doświadczeniem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: druga edycja | TNS OBOP | OBOP | TNS | Marek | imiona
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »