MEC: Kanały ósmego mulitpleksu słabo kojarzone przez widzów
Rozczarowujące wyniki oglądalności stacji z ósmego multipleksu (MUX 8) wynikają m.in. z ich słabej znajomości przez polskich widzów. Badanie MEC pokazuje, że nadal niewiele ponad jedna trzecia polskich internautów wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej (NTC). Najmocniejszą markę zbudowała dotychczas Nowa TV.
36 proc. polskich telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o cztery nowe kanały - pokazuje najnowsze badanie MEC. Oznacza to, że nie wzrosła istotnie ich świadomość wśród potencjalnych odbiorców - pod koniec stycznia, gdy MEC w ramach Projektu Cyfrowizja III analizował znajomość kanałów z MUX 8, co trzeci widz wiedział o nowych stacjach. Nawet wśród tych, którzy mają dostęp tylko do naziemnej telewizji cyfrowej, zaledwie połowa wie o poszerzeniu oferty.
W porównaniu z początkiem roku, poprawiła się jednak rozpoznawalność marek nowych kanałów naziemnych, które nie wszyscy widzowie (a przede wszystkim nie odbiorcy płatnej tv) muszą kojarzyć z obecnością na nowym multipleksie. Najbardziej znaną stacją z nowej oferty jest Nowa TV (ZPR), z 41-proc. świadomością, a niewiele gorszy wynik osiągnęło uruchomione przez Agorę Metro, przejmowane właśnie przez Discovery, rozpoznawane przez 39 proc. telewidzów z dostępem do sieci. Oba te kanały lepiej znają odbiorcy NTC niż widzowie płatni.
Co ciekawe, wciąż najniższą świadomość ma działająca pod tą samą marką co portal internetowy telewizja WP. W tym przypadku w parze z gorszą znajomością, idą też wyniki oglądalności - stacja ma najniższy udział w czasie oglądania spośród kanałów nadających na MUX 8.
Blisko dwie trzecie widzów, którzy kojarzą przynajmniej jedną z nowych stacji naziemnych, ma dostęp do oferty nowego multipleksu. Co piąty badany przez MEC telewidz z tej grupy twierdzi, że nie może ich odbierać, a 17 proc. - nie sprawdzało.
Jak wynika z danych Nielsena, od stycznia do sierpnia br. łączny udział kanałów z MUX 8 sięgał 0,8 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), najwyższy udział miało Metro (0,24 proc.), a najmniejszy WP (0,14 proc.).
MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września 2017 r.
Autor: Jerzy Kruczek | źródło: MEC