Multimedia Polska obserwuje rezygnacje z usług po publikacji projektu zmian w abonamencie
Multimedia Polska obserwuje rezygnacje z usług telewizji kablowej po publikacji projektu zmian w poborze opłaty abonamentowej i liczy, że w miarę postępu prac legislacyjnych będzie ich więcej - napisała spółka w opinii do projektu zmian w opłacie abonamentu.
Rząd w nowelizacji ustawy o opłatach abonamentowych proponuje poprawienie poboru opłat abonamentowych przez włączenie dostawców usług telewizji płatnej do procesów rejestracji odbiorników oraz identyfikacji podmiotów obowiązanych do wnoszenia opłat abonamentowych.
"Planowana nowelizacja ustawy o opłatach abonamentowych rodzi ryzyko wypowiedzeń umów na usługę telewizji kablowej przez dotychczasowych abonentów, na masową skalę. Spodziewany jest niestety również spadek liczby nowo zawieranych umów na płatną telewizję. Liczba wypowiedzeń oraz spadek zainteresowania usługą płatnej telewizji mogą okazać się znaczące, albowiem krótko po publikacji pierwszych komunikatów prasowych nt. Projektu, Multimedia Polska odnotowała pierwsze rezygnacje z usługi telewizji kablowej" - napisała Multimedia.
Pobierz za darmo program PIT 2016
"Należy spodziewać się, że w miarę postępu prac legislacyjnych i zbliżania się terminu wejścia w życie nowelizacji, liczba tych rezygnacji będzie sukcesywnie wzrastać, co będzie oczywistą szkodą dla operatorów dostarczających płatną telewizję. Spodziewane rezygnacje i spadek zainteresowania płatną telewizją spowodują bezpośrednio spadek przychodów u tych operatorów, a tym samym spadek wpływów do budżetu Państwa z tytułu podatku VAT oraz CIT" - dodano.
CZYTAJ RÓWNIEŻ: Nowego abonamentu jeszcze nie ma, ale dziury w nim już są