Murdoch: Zachowamy swój chrześcijański charakter
News Corporation chce, aby stacja TV Puls w pierwszym roku działalności osiągnęła oglądalność na poziomie stacji TV 4. Inwestor chce też zwiększyć swój udział w TV Puls, a franciszkanie nie wykluczają tego, pod warunkiem, że będzie to służyć TV Puls.
Chcemy zwiększyć udział w oglądalności" - powiedział we wtorek na konferencji Marty Pompadur, prezes News Corp Europe, części News Corporation, która kupiła w czerwcu mniejszościowe udziały w stacji TV Puls.
Przyznał jednak, że udział w oglądalności nie będzie początkowo tak duży, jak TVN i Polsatu.
Według niego, że w pierwszym roku działalności stacja chce osiągnąć oglądalność na poziomie stacji TV 4.
Dodał, TV Puls zamierza także starać się o wszystkie nowe udostępnione przez KRRiT częstotliwości oraz o zwiększenie dystrybucji w sieciach kablowych i satelitarnych.
Prezes News Corp Europe nie chciał powiedzieć, ile pieniędzy koncern zamierza zainwestować w stację oraz jakich spodziewa się zysków. Podkreślił, że jest to inwestycja "znacząca", ponieważ konkurencją są TVN i Polsat, czyli stacje które mają już silną pozycję. Dodał, że na początku koncern liczy się ze stratami.
Zapowiedział także, że jest zainteresowany kupnem kolejnych udziałów w stacji TV Puls, jeśli tylko kościół zdecyduje o ich sprzedaży.
"Jeżeli sprzedaż służyłaby rozwojowi telewizji Puls, to jesteśmy skłonni odsprzedać kolejne udziały" - skomentował prezes Zarządu TV Puls, ojciec Zdzisław Dzido.
Pompadur zaznaczył, że do końca 2007 r. firma skoncentruje się na rozwoju stacji i osiągnięciu komercyjnego sukcesu. Nie wykluczył jednak dalszych inwestycji w inne branże np. internet.
Pytany o zamiar kupna w 2009 r. TV4, kiedy wygasa koncesja przyznana dla tej stacji, powiedział, że jest to zbyt odległy termin, aby podać konkretną odpowiedź co, do planów inwestycyjnych News Corporation. Ponadto Pompadur poinformował, że w Polsce News Corp Europe chce mieć spółkę produkcyjną, która mogłaby być uruchomiona za rok.
Szef News Corp Europe, zapewnił we wtorek, że TV Puls zachowa swój "familijny i chrześcijański" charakter. Zapowiedział, że zostanie wzmocniony dział informacji, a programy będą bardziej uniwersalne. Nowa ramówka ma się pojawić najwcześniej w czerwcu.
Przypomniał, że stacja złożyła do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o zmianę koncesji z wyspecjalizowanej na uniwersalną. Obecnie audycje i przekazy realizujące wyspecjalizowany społeczno-religijny charakter muszą zajmować 70 proc. czasu nadawania TV Puls. Gdyby zmieniono koncesję, treści religijne musiałyby stanowić 16 proc. czasu antenowego stacji.
Przewodniczący rady nadzorczej TV Puls Dariusz Dąbski wyjaśnił, że celem zmiany koncesji jest wprowadzenie bardziej atrakcyjnych programów tak, aby zwiększyć oglądalność stacji.
"Łatwiej trafić do odbiorców z treściami religijnymi, jeżeli telewizja jest bardziej atrakcyjna" - zaznaczył.
"W TV Puls uruchomiona będzie redakcja katolicka, która będzie czuwała nad tym, aby tego charakteru nigdy nie zmienić" - dodał ojciec Dzido.
Pompadur podkreślił, że stacja chce zbudować silny dział informacyjny, który miałby służyć widzom, którzy chcą wyrobić sobie niezależną opinię. Dodał, że obecnie stacja pracuje nad zebraniem zespołu do tego działu.
Według Pompadur, program informacyjny TV Puls "będzie lepszy od innych programów informacyjnych w Polsce". Dąbski poinformował, że zmiany w TV Puls będą widoczne już od stycznia, ponieważ stacja kupiła nowe programy i filmy, więc na antenie będzie mniej powtórek. Natomiast nowa ramówka zapowiadana jest najwcześniej na czerwiec.
Od czerwca mniejszościowym udziałowcem stacji został jeden z największych koncernów medialnych -
Kontrolowany przez Ruperta Murdocha News Corporation to jeden z największych koncernów medialnych na świecie. W skład koncernu wchodzą m.in. gazety "The Daily Telegraph", "The Sunday Times", "The Sun", "The Times" i "The New York Post"; magazyny "TV Guide" i "InsideOut"; narodowa australijska i nowozelandzka liga rugby; kluby sportowe Los Angeles Lakers, New York Kincks, New York Rangers;
Do News Corporation należą także studia filmowe z grupy FOX; telewizje kablowe (m.in. FOX News, FOX Movie, National Geographic Channel); telewizje satelitarne BSkyB (holding, największa brytyjska platforma cyfrowa Sky Digital), DirectTV Group, Foxtel, Sky Italia, Star TV, Sky Latin America; FOX Broadcasting Company i internetowe MySpace, IGN Ent.
Koncern Murdocha jest obecny w Polsce od 1999 roku, kiedy to kupił w Polsce outdoorową firmę Town & City