Na piwie będzie się działo

Wielki belgijski producent piwa InBev ma zakupić za ok. 46,3 mld dol. swego czołowego konkurenta, amerykańskie browary Anheuser-Busch Cos. Inc. Fuzja drugiego i trzeciego światowego potentata branży będzie kolejnym etapem konsolidacji globalnego przemysłu browarniczego.

InBev, który produkuje tak znane w Europie marki jak m.in. Stella Artois i Beck's, oferuje 65$ za każdą akcję Anheusera, będącego czołowym amerykańskim producentem piwa, w tym takich marek jak Budweiser, Bud Light i Michelob.

Oferta jest wyższa o 11,4 proc. od ostatnich notowań na Wall Street, gdzie w środę cena akcji Anheusera zamknęła się na wysokości 58,35 dol. Po pierwszych przeciekach o belgijskiej ofercie w posesyjnych transakcjach cena wzrosła do 62,80 dol.

W pierwszej reakcji na ofertę zza Atlantyku zarząd amerykańskiej spółki mającej centralę w St.Louis zapowiedział, że jego rada dyrektorów "precyzyjnie oceni propozycję w kontekście wszelkich powiązanych z nią czynników, włącznie z długofalowymi własnymi planami Anheuser-Buscha". "W odpowiednim trybie" sformułowana zostanie odpowiedź - zapowiedziano.

Reklama

Anheuser jest graczem o zasięgu światowym i posiada m.in. 50 procent udziałów w meksykańskich browarach Modelo oraz 27 proc. w chińskiej spółce Tsingtao Brewery. Poza sektorem piwnym Amerykanie działają również w kilku innych gałęziach szeroko rozumianej rozrywki.

Łącznie obie przymierzające się do fuzji spółki wyprodukowały w ub. roku 460 mln hektolitrów złocistego trunku i osiągnęły obroty w wysokości 36,4 mld dol. Belgowie zajmują obecnie drugie, a Amerykanie trzecie miejsce na liście światowych producentów piwa, po brytyjskim koncernie browarniczym SABMiller.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »