Nadchodzi wojna o nasze osiedla

Nadchodzi wojna o nasze osiedla. Biedronka i Carrefour stawiają na rozwój swojej sieci . Carrefour Express, w przyszłym roku planuje otworzyć 200 osiedlowych sklepów franczyzowych.

Nadchodzi wojna o nasze osiedla. Biedronka i Carrefour stawiają na rozwój swojej sieci . Carrefour Express, w przyszłym roku planuje otworzyć 200 osiedlowych sklepów franczyzowych.

Wcześniej spółka zapowiadała uruchamianie w 2011 roku i w kolejnych latach 100 placówek rocznie. Obecnie Carrefour ma około 60 sklepów tego typu. Do końca tego roku sieć franczyzowa ma liczyć 80 placówek. Docelowo sieć Carrefour Express ma objąć cały kraj, ma być obecna także w mniejszych miejscowościach. "Analizy pokazują, że Polacy lubią robić zakupy w sklepach osiedlowych, odwiedzają je co drugi dzień.

Reklama

Ten segment ma duży potencjał

błędem wydaje mi się rozwój tylko w tradycyjnej części rynku, czyli w segmencie hipermarketów i supermarketów. Ta część rynku jest już nasycona" - powiedział prezes Anthoine. Dodał, że przy wykorzystaniu istniejącej logistyki możliwe jest otwarcie 600 sklepów osiedlowych, ale ambicje Carrefoura są większe. "W Europie mamy obecnie ponad 7,5 tys sklepów franczyzowych. (...) Nie ma powodów, by w Polsce nie było 1 tysiąca sklepów tego typu" - powiedział Vincent. Model franczyzowy Carrefour łączy elementy franczyzy twardej i miękkiej. Carrefour daje m.in. know-how, pakiet szkoleń, finansuje system informatyczny, pakiet marketingowy na otwarcie, część wyposażenia.

Franczyzobiorca ma swobodę w wyborze dostawcy i cen.

Placówki Carrefour Express mają mieć od 100 do 500 mkw powierzchni. Carrefour podaje, że średni obrót za mkw przekracza 20 tys. zł na rok w pierwszym roku funkcjonowania placówki. Pod marką Carrefour działa w Polsce ponad 80 hipermarketów, 200 supermarketów i 60 sklepów osiedlowych. W III kwartale 2010 roku obroty Carrefoura wyniosły 2 mld zł, co oznacza 5,8 proc. wzrostu przy stałym kursie wymiany i 10,7 proc. wzrostu przy kursie bieżącym. "Wyniki są doskonałe.

Od początku roku nasza sprzedaż wzrosła o 4,2 proc. przy stałym kursie i 13,8 proc. przy kursie bieżącym do 6 mld zł" - powiedział prezes Anthoine. W III kwartale 2010 sprzedaż LFL w Polsce wzrosła o 4,7 proc.

Konkurencja nie śpi!

Sprzedaż Biedronki w pierwszych trzech kwartałach 2010 roku wyniosła 13,87 mld zł. Sprzedaż porównywalna wzrosła o 11,1 proc. - informowała spółka w komunikacie. W czwartym kwartale Biedronka otworzyć ma 80 nowych sklepów, jak również dwa nowe Centra Dystrybucyjne: w Skarbimierzu (województwo opolskie) i w Koszalinie.

Sprzedaż całej grupy Jeronimo Martins wyniosła w okresie trzech kwartałów 2010 roku 6,33 mld euro, czyli wzrosła o 19,1 proc."Silne wyniki działalności Grupy w czasie pierwszych trzech kwartałów 2010 roku, w odniesieniu do wzrostu sprzedaży i wzrostu zysków, umacniają oczekiwania, że zestawienie finansowe za cały rok zamknie się zdecydowanie pozytywnym wynikiem.

W Polsce JM w dalszym ciągu kontynuować będzie rozwój swojej sieci detalicznej utrzymując tempo ustanowione w ciągu ostatnich kilku lat.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | osiedla | wojny | Carrefour
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »