Nastroje konsumentów w Niemczech bez zmian
Indeks nastrojów niemieckich konsumentów GfK na kwiecień 2010 wyniósł 3,2 pkt wobec również 3,2 pkt w marcu - podała w czwartek niemiecka grupa badań rynkowych GfK.
Analitycy spodziewali się tymczasem, że indeks spadnie do 3,1 pkt.
Indeks GfK powstaje na podstawie ankiety przeprowadzanej wśród 2.000 niemieckich konsumentów. Wskazuje on, jak będą wyglądać ich wydatki w następnym miesiącu.
We Francji niespodziewany spadek wydatków konsumentów
We Francji w lutym 2010 r. wydatki konsumentów niespodziewanie spadły, już drugi miesiąc z rzędu, m.in. po pogorszeniu się sytuacji na rynku pracy .
Wydatki spadły w lutym 2010 r. o 1,2 proc. mdm, po spadku w styczniu o 2,5 proc. po korekcie - podał w czwartek w komunikacie urząd statystyczny Insee.
Analitycy spodziewali się tymczasem ich wzrostu o 0,4 proc. mdm.
Rdr wydatki konsumentów we Francji wzrosły o 1,6 proc., po wzroście w styczniu o 1,5 proc. - podał Insee.
Tu analitycy spodziewali się większego wzrostu wydatków, o 3,6 proc.