Reklama

Nasze sieci kontratakują

Polski handel szykuje się do kontrofensywy. Krajowe firmy chcą wspólnie zbudować przeciwwagę dla zagranicznych podaje "Rzeczpospolita".

Krajowe firmy chcą wspólnie zbudować przeciwwagę dla zagranicznych. Liczą, że klienci do takich pomysłów już dojrzeli - informuje "Rzeczpospolita".

Reklama

Polski handel stracił dużą część rynku na rzecz zachodnich potentatów, ale teraz próbuje zmienić układ sił. Powstała właśnie grupa GH PL Plus, do której weszły już takie firmy, jak Piotr i Paweł, Topaz czy hurtowy Bać-Pol, a ostatnio dołączył także Polo-market.

Tworząc grupę zakupową, firmy mogą zwiększyć swoje atuty w rywalizacji z zagranicznymi sieciami. Grupa planuje zintegrowanie do 2016 roku ponad 2 tys. sklepów z potencjałem sprzedaży detalicznej przekraczającym 10 mld złotych.

"Rozmawiamy z dwiema dużymi sieciami. Jesteśmy też otwarci na wypracowanie formuły współpracy z mniejszymi, zawsze na partnerskich zasadach" - wskazuje Leszek Bać, członek rady nadzorczej GH PL Plus i jeden z inicjatorów aliansu.

Branża pomysłowi przyklasnęła, choć nie wspiera go bezkrytycznie. "Hasło +popieraj swoje+ czy patriotyzmu na zakupach fajnie wygląda, ale dla klienta ostatecznie liczy się po prostu cena, choć w badaniach może deklarować co innego" - mówi Maciej Ptaszyński, dyrektor generalny Polskiej Izby Handlu.

Więcej na http://www.rp.pl

Dowiedz się więcej na temat: 'Rzeczpospolita | handel | polski handel | "Rzeczpospolita

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »