Reklama

nc+ powinna ograniczyć liczbę opcji dodatkowych?

Druga co do wielkości platforma cyfrowa trochę przespała okres przed świętami wielkanocnymi. To była doskonała okazja, aby zaoferować nowe kanały i zainteresować nimi potencjalnych abonentów. Platforma nc+ w ostatnim czasie dołączyła tylko wersję HD kanału 13 Ulica i kanał Filmbox Arthouse. Ten ostatni wchodzi jednak w skład opcji dodatkowej Filmbox Pack. Tymczasem opcje dodatkowe stają się prawdziwą zmorą dla abonentów nc+. W dobie wszechobecnych reklam i powtórek na takiej zasadzie kanały dokumentalne nie powinny być oferowane. Powinny stanowić część droższych pakietów.

25 zł miesięcznie za HBO, 15 zł za Cinemax, 15,90 zł za Eleven Sports, 15 zł za Filmbox Pack, 1,99 zł za Adventure HD, 2,99 zł za History i H2, 2,99 zł za Sundance HD. To tylko niektóre opcje dodatkowe w ofercie nc+. Z HBO sytuacja jest zrozumiała, bo to filmowy kanał premium. Nie rozumiem jednak, dlaczego jako dodatkowo płatne oferowane są kanały typu History, Adventure czy Sundance. Na wszystkich kanałach dokumentalnych mamy tyle powtórek i tyle reklam, że nawet jedna czy dwie dodatkowe stacje w pakiecie znacząco poprawiłyby sytuację.

Reklama

Z tego samego powodu jestem zwolennikiem włączenia do oferty nc+ kanałów typu Polsat Viasat History, Polsat Viasat Explore, Polsat Viasat Nature i Polsat Viasat Epic. Mam nadzieję, że jeśli się pojawią, to nie będą kolejną dodatkową opcją. Przynajmniej dla tych abonentów, którzy posiadają wyższe pakiety. Sam płacę powyżej 100 zł miesięcznie i kiedy ostatnio przeglądałem kanały Cyfrowego Polsatu u rodziców, to byłem wyraźnie zaskoczony. Płacą znacznie mniej ode mnie, a mieli wszystkie kanały poza HBO.

Opłata za kanały Eleven Sports może denerwować szczególnie fanów sportu. Liga hiszpańska, francuska czy włoska były bowiem w przeszłości częścią wyłącznej oferty CANAL+ Sport. Nie trzeba było zatem dodatkowo płacić za możliwość oglądania tych meczów. Problem zbyt dużej liczby opcji dodatkowych chyba zauważyła sama platforma nc+, która ostatnio połączyła kilka opcji w ofertę pod nazwą MAN PACK. Można w nim znaleźć Adventure, Fightbox, History, H2, Zest TV, Hustler i Sportklub.

Myślę, że duża liczba kanałów dostępnych w cenie pakietu byłaby lepszym wabikiem na abonentów niż drogie kampanie reklamowe, takie jak prowadzona obecnie z okazji 21 lat CANAL+ w Polsce. Mam wrażenie, że nc+, która w ostatnich latach straciła trochę abonentów, nieco się pogubiła. Nie do końca rozumiem, dlaczego "wchodzi" w usługi telefonii komórkowej oraz internetu.

Takie potrójne usługi są znakiem rozpoznawczym operatorów kablowych. Kuszą część klientów pod jednym warunkiem - jeśli są tańsze niż w przypadku innych graczy rynkowych. W przypadku nc+ tak nie jest. Wolałbym, żeby ta platforma poprawiła jakość swojej głównej usługi, czyli telewizyjnej, a nie uruchamiała dodatkowe w taki sposób.

Daniel Gadomski

Pobierz darmowy: PIT 2015

Dowiedz się więcej na temat: nC+ | telewizja | platforma cyfrowa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »