Nie będzie festiwali, będą straty

Gałęzie przemysłu oparte na turystyce w Luizjanie, Mississippi i Alabamie tracą dziennie 50 milionów USD przychodów z powodu huraganu Katrina - podaje "Financial Times".

Travel Industry Association of America stwierdziło, że Katrina spowoduje znaczny spadek w przychodach generowanych przez regionalne przedsiębiorstwa związane z turystyką. W zeszłym roku przychody z turystyki przyniosły dochód 18,3 mld dol.

TIA ocenia, że 260 tys. miejsc pracy w dotkniętym kataklizmem regionie zależnych jest od przemysłu turystycznego.

W samym Nowym Orleanie w zeszłym roku 10 milionów turystów pozostawiło 5 mld dol. Coroczne festiwale oraz wydarzenia sportowe przyciągały zawsze rzesze turystów. Przykładowo sam The New Orleans Jazz Festival przyniósł 250 milionów USD w 2003 r.

Reklama

Nowy Orlean, który jest także jednym z dziesięciu miast w USA, gdzie najchętniej organizowane są różnego rodzaju zjazdy i konferencje ludzi ze świata biznesu, ucierpi znacznie ze względu na konieczność odwołania wielu imprez. Na okres wrzesień-październik 2005 zaplanowanych było prawie 120 takich wydarzeń, w których miało wziąć udział około 226 tys. gości.

Miejski przemysł żeglugowy do tej pory kwitł. Około 37 milionów dolarów zostało zainwestowane w nowoorleański terminal żeglugi, który miał być otwarty pod koniec 2006 roku. Przewidziano, że milion turystów, korzystających z usług żeglugi, odwiedziłoby miasto w przyszłym roku (dla porównania w roku 1993 było ich zaledwie 80 tys.). Ze względu na brak możliwości funkcjonowania miasta jako portu, najwięksi operatorzy żeglugi przenieśli swoje statki.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Financial Times | festiwal | „Financial Times” | katrina | dolar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »