Nie było wycieczki? I tak zapłacisz za jej przygotowanie
Biura podróży konsekwentnie odmawiają wypłat 100 proc. kosztów wycieczek, do których nie doszło z powody zawieszenia lotów nad Europą. Chmura pyłu wulkanicznego w połowie kwietnia uniemożliwiła wyjazd na wypoczynek kilku tysiącom Polaków. Teraz starają się oni odzyskać pieniądze z - jak się okazuje - marnym efektem.
Klienci biur podróży najczęściej dowiadują się, że mogą wyjechać na wycieczkę, ale w innym terminie. Taki scenariusz nie odpowiada jednak panu Arturowi, który stracił już dwa tygodnie urlopu, a na kolejne nie ma szans. Przez cały rok zbierał ponad 5 tys. zł, by z żoną wypocząć nad brzegiem ciepłego i błękitnego morza. Dlatego odstąpił od umowy z biurem podróży i zażądał wypłaty pieniędzy. W odpowiedzi usłyszał, że zostanie obciążony kosztami przygotowania wycieczki.
Przedstawiciel biura podróży jest zaskoczony żądaniami klientów i pytaniami reportera RMF FM o to. - Dziwi mnie pana zdziwienie, że my, nie będąc winni tego zdarzenia, nie chcemy rozdać swoich pieniędzy naszym klientom - mówi Artur Altman z Afla Star.
Zdaniem prawników i krakowskiego Rzecznika Praw Konsumentów odstąpienie od umowy gwarantuje klientowi zwrot pełnej wpłaconej kwoty.
Maciej Grzyb