Nie do wiary. Szczecin na fali, Warszawa na dnie
Szczecin ma najwięcej zadowolonych klientów, a zupełnie odwrotnie jest w stolicy, która zajęła ostatnie miejsce w rankingu miast wg poziomu jakości obsługi. Które branże są najlepiej oceniane w dziesięciu największych miastach?
Program Jakość Obsługi podsumował wyniki ogólnopolskiego badania satysfakcji konsumentów w 2011 roku. Opinie i oceny klientów pokazują, w których największych miastach można liczyć na dobrą i fachową obsługę, a w których wręcz przeciwnie. Klienci oceniali m.in. ofertę, cenę, kompetencje i zachowanie personelu,
organizację i czas obsługi tysięcy firm i instytucji.
Okazuje się, że najlepiej z klientami radzą sobie szczecińskie firmy. To w tym mieście jest najwyższy 58 proc. poziom satysfakcji klientów. Nieco mniej tych pozytywnych ocen jest w Poznaniu. Poziom 50 proc. satysfakcji klientów przekroczył jeszcze tylko Kraków. Potem jest już coraz gorzej, a na samym dole rankingu znalazła się Warszawa, z marnym wynikiem 40 proc.. Najgorzej jest w centralnej Polsce, a najlepiej na Opolszczyźnie, w woj. zachodniopomorskim, w Wielkopolsce, na Dolnym Śląsku i w woj. podkarpackim.
Na podstawie ocen klientów wyłoniono także najlepsze branże w największych polskich miastach. Dominują te związane ze zdrowiem, urodą i aktywnym trybem życia. Aż w ośmiu z dziesięciu największych miast, wśród najwyżej ocenianych branż znalazła się uroda, salony, perfumerie, a w pięciu - zdrowie i medycyna oraz rozrywka, kultura, hobby.
Zatem jeśli myślimy o dobrej opiece medycznej, to wg konsumentów powinniśmy pojechać do Gdańska, Poznania albo na wschód - do Lublina. Wysoką jakość obsługi w firmach dbających o naszą urodę znajdziemy w stolicy, Krakowie lub w Katowicach.
Mieszkańcy Bydgoszczy są najbardziej zadowoleni z usług finansowych i ubezpieczeniowych. Najlepsza edukacja, szkoły i kursy są we Wrocławiu, za to rozrywkę na wysokim poziomie (obsługi) mamy w Łodzi a dobre warunki do uprawiania sportu - w Szczecinie.
Program Jakość Obsługi
www.jakoscobslugi.p