Nie jesteśmy patriotami na zakupach

Dla połowy Polaków pochodzenie produktów nie ma znaczenia - wynika z sondażu zaprezentowanego w "Pulsie Biznesu".

Kierujemy się przede wszystkim jakością towaru, na co zwraca uwagę 47 proc. ankietowanych i ceną, która jest istotna dla 28 proc. Oprócz relacji ceny do jakości ważna jest dla polskich klientów rozpoznawalność marki.

Aż 43 proc. zapytanych konsumentów przyznało, że nie jest dla nich istotne czy towar został wyprodukowany w Polsce. W przedziale wieku 15 do 24 lata ten odsetek wynosi jeszcze mniej, bo tylko 24 proc.

Osobne zagadnienie to faktyczne określenie co jest właściwie polskie, a co nie. Niektóre nasze marki są już własnością obcego kapitału. Ale wciąż produkują w Polsce. Z kolei rodzime firmy zlecają czasem wykonanie wyrobów za granicą, np. w Chinach.

Reklama

Ważne jest jednak, że kupując towary w sklepach wspieramy tak czy owak polską gospodarkę - czytamy w "Pulsie Biznesu".

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »