Nie ma chętnych na dzierżawę mola w Sopocie

Fiaskiem zakończył się przetarg na 10-letnią dzierżawę mola w Sopocie. Nie zgłosiła się żadna firma, która chciałaby gospodarować tym jednym z najatrakcyjniejszych miejsc w nadmorskim kurorcie.

Fiaskiem zakończył się przetarg na 10-letnią dzierżawę mola w Sopocie. Nie zgłosiła się żadna firma, która chciałaby gospodarować tym jednym z najatrakcyjniejszych miejsc w nadmorskim kurorcie.

"Trudno powiedzieć, dlaczego tak się stało. Być może warunki przetargu były zbyt wygórowane. Niewykluczone, że ogłosimy drugi przetarg z innym regulaminem. Teren mola jest tak strategicznym miejscem dla miasta, że nie trzeba szukać dzierżawcy w pośpiechu i za wszelką cenę" - powiedziała w piątek PAP rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Sopocie, Magdalena Jachim.

Molo od 1991 r. dzierżawi od miasta prywatna spółka Kąpielisko Morskie Sopot, wcześniej będąca komunalną firmą. Umowa w tej sprawie wygasa w październiku tego roku.

Reklama

W myśl nierozstrzygniętego przetargu przyszły zarządca mola za dziesięć lat dzierżawy tego miejsca miałby zapłacić gminie 3,5 mln zł w dwóch ratach.

Do tego dochodziłoby 30 tys. zł czynszu miesięcznie. Do kasy miasta dzierżawca musiałby też odprowadzać 20 proc. zysków z biletów wstępu na molo oraz część dochodów za cumowanie jachtów i żaglówek.

Oprócz tego, źródłem zarobku dla dzierżawcy mogłaby być także m.in. sprzedaż powierzchni reklamowej oraz wpływy za organizację różnego rodzaju imprez na terenie mola.

Dzierżawcę czekałby jednak m.in. remont betonowej nawierzchni placu przed samym molem, szacowany na ok. osiem milionów złotych, oraz przygotowanie zimą lodowiska.

W czerwcu tego roku za wejście na sopockie molo sprzedano ok. 236 tys. biletów. W 2009 r. w miesiącach lipiec-sierpień najsłynniejszy w Polsce drewniany pomost wychodzący w morze odwiedziło ponad 600 tys. osób.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: przetarg | molo | MOL | Sopot | mole | mól
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »