Nie nowa Idea Orange'a

Sieć komórkowa Idea, należąca do PTK Centertel wykorzystuje w swych ofertach symbol należącego do grupy kapitałowej France Telecom operatora sieci przenośnej Orange. Wg specjalistów jest to przygotowanie do zastąpienia polskiej Idei marką międzynarodową.

Sieć komórkowa Idea, należąca do PTK Centertel wykorzystuje w swych ofertach symbol należącego do grupy kapitałowej France Telecom operatora sieci przenośnej Orange. Wg specjalistów jest to przygotowanie do zastąpienia polskiej Idei marką międzynarodową.

Czy marki Idea i Plus, pod którymi znamy działających na naszym rynku operatorów sieci komórkowych wkrótce znikną i zostaną zastąpione znakami handlowymi Orange i Vodafone, paneuropejskich operatorów mobilnych ? Czy dołączy do nich Era, gdy w nieodległej perspektywie większościowym udziałowcem Polskiej Telefonii Cyfrowej zostanie Deutsche Telekom ?

Oficjalnie przedstawiciele PTK Centertel (Idea) i Polkomtela (Plus GSM) twierdzą, że droga do takiego rozwiązania jest jeszcze daleka. W przypadku Idei praktyka pokazuje jednak, że marka, na promocję której wydano już miliardy złotych - tylko w ub.r. idea wydała na reklamę w mediach 232,7 mln zł brutto, Era - 182 mln zł, zas Plus GSM - 175,2 mln zł.- może zostać wyparta, przez logo Orange, wchodzącego w skład grupy kapitałowej France Telecom do której należy również PTK Centertel. Dziennikarze miesięcznika Mobile Internet zdobyli ofertę sieci Idea przygotowaną dla klientów korporacyjnych, na której, obok logo sieci Idea widnieje znak towarowy Orange - jednego z największych operatorów komórkowych na świecie. Tak przygotowane oferty handlowcy PTK Centertel przedstawiają podczas prezentacji swojej oferty klientom biznesowym. Wg anonimowego pracownika PTK Centertel, w ciągu najbliższych miesięcy marka Orange nie zastąpi Idei, a wspieranie się jej autorytetem ma pomóc Idei w walce z Plus GSM i zdobyciu do końca roku pozycji drugiego operatora sieci komórkowej w Polsce. W połowie roku Idea miała 3,56 mln abonentów, zaś Plus 3,85 mln. Celem przedstawicieli handlowych Idei jest przejmowanie klientów zajmującego obecnie drugą pozycję na rynku Plusa, którzy są niezadowoleni z jego usług. Dlatego też klienci korporacyjni otrzymują oferty z dwoma znakami towarowymi: Idea oraz Orange.

Reklama

Sprawa tzw. rebrandingu, czyli zamiany marki Plus GSM na Vodafone, który to operator ma 19,61 proc. udziałów w Polkomtelu, pojawia się w spekulacjach równie często jak Idei. Ostatnio pojawiła się przy okazji kampanii wizerunkowej Plusa Jutro zaczyna się dziś, w której dopatrzono się motywu charakterystycznego słoneczka, czyli logo Vodafone.

JANUSZ M. KAMIŃSKI, niezależny analityk:

Postępująca globalizacja nie ominęła sektora telekomunikacyjnego. Udziałowcami polskich operatorów GSM są najpotężniejsze światowe koncerny telekomunikacyjne. Dążą one zatem do unifikacji i globalizacji sieci komórkowych. Patrząc na działania T-Mobil, Vodafone i Orange w innych krajach można przyjąć niemal za pewnik, że kwestią czasu jest zmiana znaków handlowych, pod którymi występują polscy operatorzy GSM. Oczywiście, proces ten będzie realizowany stopniowo i w taki sposób, aby wytworzyć wśród klientów przekonanie, że "duży może więcej, taniej i lepiej". Praktykę w "rebrandingu" ma Idea, która aby odróżnić telefonię GSM od analogowej zmienił swoją nazwę handlową z Centertel właśnie na Idea.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: idea | PTK Centertel | Orange | Plus | logo | france telecom | france | sieć komórkowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »