Reklama

Nie wsiadaj do tych samolotów

Przewoźnik Blue Wing Airlines z Surinamu trafił na "czarną listę" linii lotniczych - poinformowała Komisja Europejska. Od wtorku samoloty tej linii nie mają prawa, ze względów bezpieczeństwa, latać na obszarze Unii Europejskiej. Komisja rozszerzyła ograniczenia na Iran Air.

Komisja Europejska już po raz czternasty uaktualniła czarną listę. Wykreśliła z niej dwóch przewoźników z Indonezji: Metro Batavia i Indonesia Air Asia.

KE poinformowała, że wpisanie na listę Blue Wing Airlines było spowodowane serią wypadków, którym uległy samoloty tego przewoźnika oraz poważnymi uchybieniami, stwierdzonymi w trakcie kontroli na ziemi.

- Kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo lotnictwa, nie możemy sobie pozwolić na żadne kompromisy. Gdy mamy dowody potwierdzające, że przewoźnicy lotniczy nie gwarantują bezpiecznych przewozów lub organy regulacyjne nie są w stanie wywiązywać się ze swoich obowiązków w zakresie egzekwowania norm bezpieczeństwa, musimy działać na rzecz zapewnienia naszym obywatelom bezpiecznej podróży podniebnej - powiedział odpowiedzialny za transport wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas.

Reklama

W przypadku irańskiego przewoźnika, po przeprowadzonych kontrolach stwierdzono, że Iran Air nadal nie może wykonywać lotów do UE i rozszerzono ograniczenia wcześniej na niego nałożone. Komisja nadal będzie m.in. monitorować działalność przewoźnika na podstawie wyników kontroli jego samolotów, które są dopuszczone do przewozów do UE.

Komisja z zadowoleniem przyjęła postępy poczynione przez urząd lotnictwa cywilnego Gabonu w zakresie wdrażania planu działań naprawczych. Tym samym zezwoliła przewoźnikowi Afrijet - dopuszczonemu do wykonywania przewozów do UE na określonych warunkach - na wykonywanie tych przewozów dodatkowym samolotem. Ponadto Komisja wezwała urząd lotnictwa cywilnego Albanii m.in. do wzmocnienia nadzoru nad wszystkimi przewoźnikami lotniczymi.

Jak podała Komisja, obecnie na liście znajduje się czterech przewoźników, którzy mają całkowity zakaz lotów do Unii Europejskiej: Ariana Afghan Airlines z Afganistanu, Blue Wing Airlines z Surinamu, Siem Reap Airways International z Kambodży i Silverback Cargo Freighters z Rwandy.

Zakazowi podlegają również wszyscy przewoźnicy (w sumie 278) z 17 następujących krajów: Angola, Benin, Demokratyczna Republika Konga, Dżibuti, Filipiny, Gabon (z wyjątkiem trzech przewoźników, których działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Gwinea Równikowa, Indonezja (z wyjątkiem sześciu przewoźników, dla których całkowicie zniesiono ograniczenia), Kazachstan (z wyjątkiem jednego przewoźnika, którego działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Republika Kirgiska, Liberia, Republika Konga, Sierra Leone, Suazi, Sudan, Wyspy Świętego Tomasza i Książęca oraz Zambia.

Dziewięciu przewoźników może wykonywać przewozy na określonych warunkach: Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, TAAG Angola Airlines, Air Astana z Kazachstanu, Iran Air z Iranu, Gabon Airlines, Afrijet i SN2AG z Gabonu, Air Service Comores i Ukrainian Mediterranean Airlines z Ukrainy.

Lista dostępna jest na stronie internetowej Komisji.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »