Niejasna przyszłość Polskich Kolei Państwowych

Powybijane szyby, zdemolowane kasy biletowe i egipskie ciemności - tak wygląda dworzec PKP Zgorzelec-Miasto. Stacja kolejowa w mieście przedzielonym granicą z niemieckim Goerlitz to niezabezpieczone i niechronione budynki, prawdziwe poligony dla frustratów i bandytów, którzy niszcząc je wyżywają się i dają upust swojej agresji.

Powybijane szyby, zdemolowane kasy biletowe i egipskie ciemności - tak wygląda dworzec PKP Zgorzelec-Miasto. Stacja kolejowa w mieście przedzielonym granicą z niemieckim Goerlitz to niezabezpieczone i niechronione budynki, prawdziwe poligony dla frustratów i bandytów, którzy niszcząc je wyżywają się i dają upust swojej agresji.

Czy Polskie Koleje Państwowe to kolos na glinianych

nogach czy spółka, która mimo zakrętów - wyjdzie na prostą? Wicepremier

i minister infrastruktury Marek Pol nie przewiduje żadnych zmian w procesie

restrukturyzacji PKP. Ucina też spekulacje na temat ewentualnego połączenia

spółek wydzielonych z kolei. "Nie ma takich pomysłów", stwierdził, odpowiadając

na pytanie naszego reportera.

Kolej ma 8 miliardów złotych długu. Kto wie, czy winni nie są sami

podróżni. Często bowiem słyszymy, że koleje dopłacają do każdego pasażera.

Reklama

Problem w tym, że czasami PKP opłaca się wozić - zamiast podróżnych - powietrze. Takich pociągów-widm będzie mniej, jeśli w planowanie rozkładu jazdy -

na pełnych prawach - włączą się samorządy. „Oni poszukują partnera,

który nie będzie ciągle mówił o TGV, tylko partnera, który będzie myślał

kategoriami lokalnymi” - podkreśla Maria Wasiak, prezes zarządu PKP

Przewozy Regionalne. To dzięki samorządom przywrócono do życia koleje wąskotorowe:

Śmigielsaką czy Kaliską Kolej Dojazdową. Ta ostatnia ruszy już wkrótce.

RMF FM
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »