Niewypał na torach

Już po dwunastu kilometrach jazdy nowoczesnego składu zacięły się opuszczane schody. Pociąg przyjechał z 20-minutowym opóźnieniem. PKP oraz producent twierdzą, że wszystko jest w porządku - zauważa "Życie Warszawy".

Superszybki i superwygodny pociąg od piątku dwa razy w ciągu dnia kursuje między stolicą a Łodzią. Pierwsi pasażerowie, którzy wsiedli do pachnącego nowością składu na stacji Łódź Fabryczna, nie podejrzewali, że maszyna może zawieść. Tak się stało już na stacji Łódź-Andrzejów. A miało być tak pięknie.

Niewątpliwy atut pociągu, jakim są automatycznie wysuwające się schody dostosowujące się do wysokości peronów, w tym przypadku okazał się najsłabszym elementem. Schody owszem się wysunęły, ale już nie chciały się schować. Minął kwadrans, zanim obsługa poradziła sobie z problemem. Podróżni nie mogli się nadziwić.

Reklama

- Niby taki nowoczesny, a już pierwsza usterka. Trzeba go było lepiej przetestować i dopiero wypuścić w trasę - mówi Andrzej Wasilewski, który do Warszawy jechał na rozmowę w sprawie pracy i, niestety, spóźnił się.

Pasażerowie dziewiczego kursu w drodze do stolicy narzekali też na twarde, według nich, siedzenia i brak przedziałów. Ale nie tylko...? - Klimatyzacja tak głośno wieje, że zagłusza rozmowy. I, niestety, za wysoko są zamontowane półki na bagaże - mówi Mirosława Drwalewska z którą stołeczna gazeta rozmawiała w trakcie podróży. PKP Przewozy Regionalne zaprzeczają, że była jakaś awaria.

- Nie ma żadnego uszkodzenia. Co prawda, był incydent ze schodami, ale obsługa pociągu szybko rozwiązała problem, a pociąg nadrobił opóźnienie - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki PKP PR. - Opóźnienie wyniknęło nie z przyczyn technicznych, tylko z ograniczeń spowodowanych remontem torów między Warszawą a Łodzią - dodaje. Więcej szczegółów podaje Rafał Terlecki z firmy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA Holding, producent pociągu.

- W pociągu ED 74 są dwie możliwości wysuwania stopni. Maszynista wysunął dolny stopień. Niestety, z powodu nierówności terenu zablokował się. Kierujący pociągiem po prostu tego wcześniej nie zauważył. Takie rzeczy się zdarzają. Pociąg musiał trochę odjechać, aby móc z powrotem schować schody. To są trwałe elementy i nic nie zostało uszkodzone. Po prostu na tej stacji wystarczyłoby wysunięcie górnego stopnia - wyjaśnia.

Do końca roku na trasie Warszawa - Łódź pojawi się 11 takich pociągów. Ich łączny koszt sięga 171 mln zł. Trzy czwarte z tej kwoty to wsparcie z Unii Europejskiej a dokładnie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - czytamy w "Życiu Warszawy".

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PKP | "Życie Warszawy" | pociąg | schody | niewypał | 'Życie Warszawy' | Łódź
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »