Reklama

Nowy prezes TVN może oznaczać nowe kanały

Jim Samples zastąpił na stanowisku prezesa i dyrektora generalnego TVN Markusa Tellenbacha. Tym samym jedna z największych komercyjnych telewizji w Polsce może przejść metamorfozę.

Spekulowano, że wybór Tellenbacha był związany z poszukiwaniem inwestora dla nieistniejącej już platformy cyfrowej n. Ostatecznie doszło do fuzji n i CYFRY+, w wyniku której powstała platforma nc+. Doświadczenie byłego już prezesa było tu z pewnością pomocne, bo od siedmiu lat jest szefem rady nadzorczej niemieckiej Sky Deutschland. Samples to człowiek ściśle związany z rynkiem kanałów tematycznych, co pozwala wierzyć, że oferta TVN w tym zakresie zostanie poszerzona.

Reklama

Samples karierę na rynku kanałów tematycznych zaczynał w Turner Broadcasting System. Jeszcze w latach 90. kierował stacją z filmowymi klasykami TNT i dziecięcą Cartoon Network w Argentynie. Pod koniec dekady wrócił do Stanów Zjednoczonych i w latach 2001-2007 był dyrektorem generalnym i wiceprezesem dziecięcego kanału Cartoon Network.

Po zakończeniu pracy w tej telewizji został prezesem niedostępnego na polskim rynku kanału HGTV (Home & Garden TV, czyli Dom i Ogród TV). W 2011 roku menedżer został prezesem międzynarodowej części Scripps Networks Interactive. Na tym stanowisku zarządza globalnymi markami kanałów tematycznych Asian Food Channel, Fine Living, Food Network, HGTV i Travel Channel. Odpowiada za ich strategię, ale także dystrybucję w Europie, na Bliskim Wschodzie, Afryce, Azji i Ameryce Południowej.

Doprowadził m.in. do wprowadzenia marki HGTV i Asian Food Channel do Azji, Food Network do Brazylii. Dzięki Samplesowi Travel Channel i Food Network trafiły do naziemnego bezpłatnego pakietu Freeview w Wielkiej Brytanii, natomiast Fine Living do włoskiej naziemnej telewizji cyfrowej.

Wiele wskazuje na to, że również w Polsce, dzięki nowemu prezesowi TVN, możemy mieć nowe kanały tematyczne. Jego celem jest bowiem nie tylko znalezienie docelowego dyrektora generalnego dla stacji, ale także poszerzenie oferty programów lifestyle'owych. Może chodzić o wypełnienie ramówek kanałów typu TVN Style i TVN Turbo produkcjami znanymi z zagranicznych stacji Scripps.

Niewykluczone jednak, że TVN po ostatnim mniejszym zaangażowaniu na polu kanałów tematycznych wróci do gry. Warto dodać, że swego czasu Scripps planował wprowadzić do MUX 8 kanał Dom i Styl, jednak nie udało mu się uzyskać odpowiedniej koncesji. Może teraz będzie ku temu okazja. TVN oferuje obecnie widzom na polskim rynku 10 kanałów telewizyjnych. Scripps Networks Interactive dodatkowo Travel Channel i Polsat Food Network (pytanie, czy w przyszłości nie będziemy mieli TVN Food Network).

Konkurencyjny Polsat oferuje 17 kanałów. Poza tym do właściciela koncernu należy Superstacja, a nadawca współpracuje również przy kanałach tematycznych z Viasatem. Ciągle pojawiają się też zapowiedzi nowych stacji. Przyszłość rynku telewizyjnego należy do sprofilowanych stacji, dlatego TVN nie może pozostać w tyle.

Daniel Gadomski

Dowiedz się więcej na temat: w polsce | media | telewizja | nowym | TVN SA | tym

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »