Nowy projekt ministerstwa zdrowia. Tajemniczy pacjent z NFZ

Jak donosi czwartkowy "Dziennik Gazeta Prawna", terminy rezerwowane w aplikacji, z wyborem lokalizacji i czasu oczekiwania, tak jak to było przy zapisach na szczepienia covidowe. Nad takim projektem pracuje ministerstwo. NFZ już szykuje prototyp.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

Kolejki do specjalistów nie maleją

Terminy rezerwowane w aplikacji, z wyborem lokalizacji i czasu oczekiwania, tak jak to było przy zapisach na szczepienia covidowe. Nad takim projektem pracuje ministerstwo. NFZ już szykuje prototyp.

Jak pisze "DGP", chodzi o to, by skrócić kolejki. Żeby jednak nowy system zadziałał, potrzeba rzetelnych i aktualnych danych raportowanych przez placówki medyczne. Zdaniem Narodowego Funduszu Zdrowia dziś system jest niewiarygodny.

Reklama

"W +kolejkowy+ projekt, przygotowany przez fundusz, włączył się również rzecznik praw pacjenta. Wśród propozycji jest stworzenie systemu kontroli tego, jak poradnie czy szpitale raportują dostępne terminy do lekarzy. Dziś zdarza się, że wskazują daty na wczoraj albo na za pięć lat" - czytamy.

NFZ będzie tropił miejsca do lekarzy

Według gazety, zgodnie ze zmianami, to dyrektorzy oddziałów wojewódzkich NFZ mieliby monitorować sytuację i w przypadku zbyt długich kolejek sprawdzać w poszczególnych placówkach, z czego to wynika.

W przychodniach mieliby się także pojawiać tajemniczy pacjenci z ramienia funduszu i Biura Rzecznika Praw Pacjenta. "W przypadku nieścisłości pomiędzy datą podawaną na stronie a realną dostępną w placówce, NFZ lub RPP mogliby wszcząć postępowanie administracyjne. I ukarać podmiot finansowo" - pisze gazeta.


PAP
Dowiedz się więcej na temat: Narodowy Fundusz Zdrowia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »