Nowy sklep na mapie Polski. "Tajemnicza firma" chce rzucić wyzwanie Pepco
Na mapie naszego kraju pojawiły się dwa sklepy nowej sieci dyskontów z artykułami niespożywczymi. Sieć oferuje asortyment podobny do coraz bardziej popularnych nad Wisłą sklepów Action, Pepco czy Tedi. Czy nowa marka Acez zagrozi dominacji największych graczy? "Wiadomości handlowe" odnotowują, że nie do końca wiadomo, skąd pochodzi Acez - wiele wskazuje jednak na to, że ma chińskie korzenie.
Nowa sieć sklepów przemysłowych zadebiutowała w Polsce. W asortymencie Acez znajdziemy produkty zbliżone do tych oferowanych przez Action, Pepco, Dealz, Tedi czy Woolworth. Sieć oferuje m.in. odzież i bieliznę, artykuły wędkarskie i sportowe, pluszaki dla dzieci, sztuczne kwiaty, narzędzia i akcesoria do majsterkowania, pojemniki, akcesoria kuchenne i łazienkowe oraz artykuły dekoracyjne i wyposażenia wnętrz.
Dwa sklepy pod szyldem Acez zostały otwarte w dwóch lokalizacjach - w podwarszawskim Jabłonowie, gdzie znajduje się również siedziba spółki, oraz w łódzkiej galerii Sukcesja. W Łodzi dyskont ruszył w grudniu ubiegłego roku.
Asortyment artykułów domowych przypomina ofertę największych graczy na rynku, jednak powierzchnia sklepów jest bliższa wielkości supermarketów. Sklep Acez w łódzkiej Sukcesji ma powierzchnię 2 tys. m kw.
Nie do końca jednak wiadomo, skąd pochodzi sieć - w przeciwieństwie do holenderskiego Action czy irlandzkiego Dealz. Jak podają "Wiadomości Handlowe", "tajemnicza firma" może mieć chińskie korzenie. Przedsiębiorstwo funkcjonuje od nieco ponad roku, a jego kapitał zakładowy - w porównaniu do skali biznesu - jest skromny i wynosi 50 tys. zł. Według informacji portalu jedynym udziałowcem wymienionym w KRS jest Weihao Fu, który posiada 99 proc. udziałów o wartości 49 500 zł i pełni funkcję prezesa spółki.
Sklepy z artykułami domowymi stają się w Polsce coraz bardziej popularne. W zeszłym roku zadebiutowała również inna nowa sieć - MR.DIY. To malezyjska marka oferująca ponad 20 tys. produktów.
Z kolei Action i Pepco dynamicznie rozwijają swoją obecność na rynku. Holenderska sieć Action ma już w Polsce ponad 300 sklepów (pierwszy otwarto w 2017 r.), a Pepco na koniec grudnia 2024 r. miało 3 845 placówek. Dealz, będący częścią Pepco Group, posiadał 341 sklepów, a niemiecki Tedi - 250 placówek (dane z października 2024 r.).