Odwracamy się od centrów handlowych
Polacy odwracają się od centrów handlowych. Młodsi wolą sklepy internetowe, zaś starsi sieci dyskontowe czy bazary. Nie zniechęca to jednak deweloperów - pisze "Rzeczpospolita"
iczba wizyt klientów w centrach handlowych zmniejszyła się w tym roku o 6,25 proc. - wynika z danych firmy Experian, która monitoruje ruch w takich obiektach.
Spadek w porównaniu z 2013 r. nastąpił w każdym miesiącu. W najgorszym pod tym względem kwietniu sięgnął aż 10 proc.
Wyniki lipca też są zgodne z tym trendem; wiele wskazuje, że strata skumulowana utrzyma się do końca roku na poziomie 6 proc. - przewiduje Maciej Kowalczyk z Experiana.
Z drugiej zaś strony zyskuje handel internetowy, a także mniejsze sklepy poza galeriami, zwłaszcza dyskonty, odzieżowe i spożywcze - zauważa "Rz", dodając, że do łask wracają też bazary i targowiska.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze
Ale te sygnały wcale nie odstraszają deweloperów. Według firmy doradczej DTZ, w I półroczu 2014 r. rynek centrów handlowych powiększył się o 266 tys. m kw. (na koniec 2013 r. ich łączna powierzchnia sięgała 10 mln m kw.) w 13 nowych i 3 rozbudowanych obiektach.
Więcej w "Rzeczpospolitej".