Ogólnokrajowe biuro numerów w TP

Telekomunikacja Polska S.A. została zobowiązana do świadczenia usługi ogólnokrajowego biura numerów. Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty Witold Graboś podpisał wczoraj decyzję nakazującą operatorowi o największym udziale w rynku obowiązkowe świadczenie wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych usługi ogólnokrajowego biura numerów.

Telekomunikacja Polska S.A. została zobowiązana do świadczenia usługi ogólnokrajowego biura numerów. Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty Witold Graboś podpisał wczoraj decyzję nakazującą operatorowi o największym udziale w rynku obowiązkowe świadczenie wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych usługi ogólnokrajowego biura numerów.

- Na skutek liberalizacji rynku telekomunikacyjnego dane o abonentach sieci telefonicznych znalazły się w posiadaniu różnych operatorów działających w Polsce. W związku z tym, powstała konieczność utworzenia ogólnokrajowego biura numerów, obejmującego wszystkich abonentów i dostępnego dla wszystkich użytkowników publicznych sieci telefonicznych - uzasadnił decyzję prezes URTiP Witold Graboś.

Usługa ogólnokrajowego biura numerów polega na udzielaniu informacji o numerach abonentów wszystkich publicznych sieci telefonicznych. Informacja jest udzielana w formie telefonicznej informacji głosowej oraz w formie elektronicznej, poprzez stronę internetową operatora, zobowiązanego do świadczenia usługi ogólnokrajowego biura numerów.

Reklama

- Pełny spis abonentów stanie się powszechnie dostępny, także dla użytkowników niepełnosprawnych, niedosłyszących lub głuchoniemych, dzięki nałożeniu na TP S.A. obowiązku udostępnienia biura numerów również na stronie internetowej - dodał Graboś.

Prezes URTiP zobowiązał TP S.A. do udostępniania wszystkim użytkownikom publicznych sieci telefonicznych odpowiednich danych w sposób rzetelny, po przystępnej cenie, bez ograniczeń dotyczących stref numeracyjnych i zgodnie z zasadami niedyskryminacji. Usługa powinna być dostępna przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Realizacja usługi biura numerów powinna być poprzedzona informacją głosową o łącznej (tj. uwzględniającej podatek VAT) cenie świadczonej usługi. Ponadto TP S.A. nie może ograniczać ilości danych udostępnianych użytkownikom w trakcie jednego połączenia telefonicznego. Inne rozwiązanie niosłoby ze sobą nieuzasadnione zwiększenie kosztów uzyskania informacji i w efekcie usługa biura numerów mogłaby się stać niedostępna dla najuboższych użytkowników.

Dane osobowe udostępniane za pomocą ogólnokrajowego biura numerów powinny być ograniczone do numeru abonenta lub znaku identyfikującego abonenta, nazwiska i imion abonenta, oraz nazwy miejscowości i nazwy ulicy, gdzie znajduje się zakończenie sieci udostępnione abonentowi.

Każdy abonent może złożyć zastrzeżenie dotyczące udostępniania określonych danych identyfikujących abonenta. TP S.A. będzie mogła pobierać opłatę za zastrzeżenie określonych danych. Opłata powinna odpowiadać kosztom wykonania zastrzeżenia, a jej wysokość nie może być przeszkodą w korzystaniu z tego uprawnienia.

Na pisemny wniosek abonenta, TP S.A. jest zobowiązana poszerzyć udostępniane dane abonenta o numer faxu, adres e-mail oraz adres strony internetowej. Z tego tytułu operator również może pobrać opłatę odpowiadającą kosztom realizacji wniosku abonenta.

Prowadząc ogólnopolskie biuro numerów TP S.A. ma obowiązek regularnie, nie rzadziej niż raz w roku, aktualizować gromadzone przez siebie dane.

W celu realizacji tego obowiązku, TP S.A. powinna wystosować odpowiednie wnioski do wszystkich operatorów publicznych sieci telefonicznych, zarówno w telefonii stacjonarnej jak i ruchomej, oraz zawrzeć odpowiednie porozumienia o udostępnianiu informacji w ramach usługi ogólnokrajowego biura numerów. Rozliczenia pomiędzy operatorami powinny być kalkulowane na podstawie uzasadnionych kosztów, związanych ściśle z przekazywaniem danych oraz opierać się na warunkach nie dyskryminujących żadnej ze stron.

Warunki rozliczeń międzyoperatorskich z tytułu świadczenia przez TP S.A. usługi ogólnokrajowego biura numerów na rzecz wszystkich użytkowników publicznych sieci telefonicznych powinny być regulowane w umowach o łączeniu sieci i współpracy operatorów. Jeśli operatorzy nie dojdą do porozumienia i nie zdołają zawrzeć stosownej umowy o udostępnianiu danych o abonentach, każda ze stron może zwrócić się z wnioskiem do URTiP o określenie w drodze decyzji administracyjnej warunków współpracy i rozliczeń pomiędzy operatorami.

Strona niezadowolona z decyzji URTiP może ją zaskarżyć do Naczelnego Sądu Administracyjnego, po uprzednim zwróceniu się do prezesa URTiP z wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy. Ponieważ realizacja tej decyzji będzie wymagała od Telekomunikacji Polskiej nakładów finansowych, należy domniemywać iż firma ta skorzysta z wszelkich dopuszczanych prawem sposobów, by opóźnić w czasie termin realizacji tego postanowienia URTiP.

Centrum prasowe.net
Dowiedz się więcej na temat: Orange Polska S.A. | biuro | świadczenia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »