Ostry atak Poczty Polskiej

W 2013 roku Poczta Polska przestanie być monopolistą na rynku usług pocztowych. Wcześniej narodowy operator chce poprawić swoją kondycję finansową. Nowa strategia do 2015 r. przewiduje gigantyczne oszczędności i wzrost przychodów - informuje "Puls Biznesu".

Rywale PP coraz agresywniej walczą o klientów korporacyjnych. Poczta Polska nie zamierza się poddać. Dla dużych firm, nadających przesyłki do miast, przygotowała nową usługę - przesyłkę aglomeracyjną. Dzięki niższym kosztom ma być tańsza niż dotychczasowa.

Spółka nadepnie na nogę firmom kurierskim. Przygotowała nowości dla robiących zakupy w sklepach internetowych. Istotą e-przesyłki będzie rezygnacja z tzw. ostatniej mili: klient będzie odbierał przesyłkę w wybranym przez siebie urzędzie pocztowym, a powiadomienie otrzyma e-mailem lub SMS-em. Usługa jest już po etapie pilotażu i zostanie wprowadzona na szeroką skalę.

Jak to naprawdę jest z Poczta Polską? Dołącz do dyskusji

W myśl nowej strategii PP zamierza mocno wejść na rynek usług logistycznych, zwłaszcza specjalizować się w logistyce gotówki. Oferta będzie skierowana do banków i dużych sieci handlowych. Przyszłość to także rozwój sprzedaży usług bankowych i ubezpieczeniowych.

Spodziewać się można redukcji etatów. W zeszłym roku operator zatrudniał 94 tys. osób; w tym chce zmniejszyć zatrudnienie do 91,7 tys. pracowników.

INTERIA.PL/PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »