Pasażerowie skarżą się na odwołane loty i opóźnienia
Ponad 4 tys. skarg i pisemnych zapytań od pasażerów linii lotniczych wpłynęło w 2012 r. do Urzędu Lotnictwa Cywilnego - poinformował w poniedziałek ULC. To o 1826 więcej spraw niż w 2011 r. Pasażerowie najczęściej skarżą się na opóźnienia i odwołane loty.
Pasażerowie składają skargi do Komisji Ochrony Prawa Pasażerów, która działa w ULC.
Z danych Urzędu wynika, że m.in. 1537 skarg dotyczyło odwołania lotów, 1617 - ich opóźnień, a 92 - odmowy przyjęcia na pokład samolotu.
Jak podał Urząd, w odniesieniu do liczby skarg, które wpłynęły do KOPP w 2011 r. (2195 skarg) odnotowała ok. 83-proc. przyrost w stosunku do roku 2012.
Według ULC rosnąca liczba spraw rozpatrywanych w KOPP, to efekt m.in. większej wiedzy pasażerów na temat ich praw.
ULC wskazał, że znaczny przyrost liczby skarg w ub.r. spowodowany był także upadkiem spółek lotniczych OLT Express Regional oraz OLT Express Poland, które na przełomie lipca i sierpnia zeszłego roku odwołały wszystkie swoje loty i zawiesiły działalność lotniczą.
Urząd poinformował, że prezes może nałożyć na przewoźników kary pieniężne za naruszenie praw pasażerów, np. za brak opieki, niewypłacanie odszkodowań, brak informacji o przysługujących prawach. Wysokość kar to od 200 zł do 4 tys. 800 zł.