Pekao Leasing ukarany za regulamin sprzedaży
Regulamin sprzedaży Pekao Leasing wprowadzał konsumentów w błąd, sugerując, że zakup używanych towarów nie podlega reklamacji - poinformował UOKiK. Urząd nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości ok. 900 tys. zł. Spółka odwołała się do sądu.
Jak poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Pekao Leasing sprzedaje używane, poleasingowe towary, m.in. samochody. "Po wygaśnięciu umowy leasingu lub z powodu niespłacania rat produkty te stawały się własnością spółki" - wyjaśnił Urząd.
Po przeanalizowaniu regulaminu sprzedaży Pekao Leasing, prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel stwierdziła, że znalazły się w nim sprzeczne z prawem postanowienia. "Spółka Pekao Leasing nie dawała konsumentom możliwości reklamowania poleasingowych towarów. Zgodnie z prawem, jeżeli kupujemy rzecz używaną, nie tracimy prawa do reklamacji z tytułu niezgodności z umową" - zaznaczył Urząd.
Według UOKiK, jeżeli poleasingowy sprzęt ma wadę, to konsumentowi przysługuje bezpłatna naprawa, wymiana lub zwrot wpłaconych pieniędzy. Sprzedawca używanego towaru może skrócić czas na wniesienie roszczeń do roku od momentu zakupu.
Postępowanie przeciwko spółce Urząd wszczął w czerwcu 2012 roku. Decyzja UOKiK nie jest ostateczna. Urząd poinformował, że spółka odwołała się do sądu.
"Pekao Leasing nie zgadza się z decyzją Urzędu zarówno co do zasady, tj. stwierdzenia przez Urząd, że w przeszłości Pekao Leasing naruszała zbiorowe interesy konsumentów, jak i co do wysokości nałożonej kary" - podkreśliła spółka w przesłanym PAP komentarzu. Dlatego - jak dodała - złożyła odwołanie od decyzji UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze