Peruwiańska cola podbija rynki wschodzące
Sprzedając ponad 700 milionów litrów napojów rocznie Kola Real jest prawdziwym potentatem na wielu rynkach wschodzących. Firma weszła na arenę walki pomiędzy wielkimi koncernami po cichu... i odniosła sukces na polach, na których nie udało się to globalnym potentatom.
W 25. rocznicę powstania firmy, model biznesowy Koli Real jest skarbnicą, z której czerpią dzisiejsi wykładowcy uczelni ekonomicznych.
Firma została założona przez Eduardo Ananosa i jego syna po tym, jak uciekli ze swojego domu w Ayacucho zajętego przez Komunistyczną Partię Peru - Świetlisty Szlak (Sendero Luminoso, maoistowską organizację partyzancką posługującą się metodami terrorystycznymi).
W czasie szalejącej wojny domowej dostrzegli swoją szansę.
Cały biznes opierał się na bardzo konkretnym założeniu: produkty dystrybuowano głównie w ubogich obszarach wiejskich, nie w wielkich miastach.
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze