Piąta fala pandemii: Nerwowo w hotelach i pensjonatach

Wielu organizatorów wyjazdów zrezygnowało z przygotowania oferty dla dzieci. W hotelach i pensjonatach nerwowo, ale goście są - czytamy we wtorkowym "Dzienniku Gazecie Prawnej".

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

"Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że na portalach ogłoszeniowych można spotkać mnóstwo anonsów typu "odstąpię rezerwację". "Przewidzieliśmy taką sytuację. Dlatego wycofaliśmy się z organizacji obozów zimowych dla dzieci. Niestety, nie znaleźliśmy dla nich alternatywy. To oznacza dla nas milionowe straty" - ocenia cytowany przez "DGP" prezes biura podróży Fun Club Piotr Sućko.

Reklama

"Mieliśmy zaplanowane pięciodniowe półkolonie taneczne. Dwa dni temu ostatecznie wycofaliśmy się z ich organizacji. Część dzieci wpisanych na listę zachorowała, część jest na kwarantannie. A część rodziców nie chciała ryzykować zapisu z powodu bezzwrotnej pierwszej raty" - usłyszała z kolei gazeta w warszawskiej Akademii Tańca Hakiel.

Jak donosi "DGP", na tegoroczne ferie, zgodnie z danymi resortu edukacji, branża turystyczna zaplanowała wyjazdy dla ponad 27 tys. dzieci. "To radykalnie mniej niż w przedpandemicznym 2019 r., kiedy plany dotyczyły 195 tys. osób. Teraz wiele wskazuje na to, że nawet te oszczędnie przygotowane założenia nie zostaną zrealizowane. Bo w kolejnych biurach słyszymy, że wycofały się w tym roku z zimowego wypoczynku tylko dla dzieci" - czytamy.

Rafał Rowiński z biura Sportiva powiedział "DGP", że ryzyko jest ogromne, a "cała odpowiedzialność w związku z koronawirusem spada na organizatora". "To rodzi koszty. W zamian postawiłem na wyjazdy rodzinne. Na razie, odpukać, dochodzą do skutku" - dodał.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: turystyka | hotele | pensjonaty | ferie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »