PKP Intercity wymienią wykładziny w Pendolino. Za metr zapłacą 2 tys. zł

PKP Intercity podpisały umowę z Alstomem na wymianę wykładzin w pociągach Pendolino. Całość kontraktu opiewa na 3,8 mln zł. Po przeliczeniu metr bieżący wykładziny będzie kosztować polskiego przewoźnika 2 tys. zł. Kosztowną inwestycję przeprowadzi producent pociągów Pendolino - wykonawcę we wrześniu wyłoniono bez przetargu.

PKP Intercity 2 października zawarły umowę z producentem pociągów Pendolino na wymianę wykładzin w dziesięciu pojazdach serii ED250 - donosi portal rynek-kolejowy.pl.  

Wartość umowy na przeprowadzenie renowacji wyniesie 682 tys. euro netto, czyli ok. 3,8 mln zł brutto. - Przeliczając to na długość dziesięciu 187-metrowych pociągów, wychodzi ponad 2 tysiące złotych za metr bieżący wykładziny - informuje portal. 

Reklama

PKP Intercity nie tylko wymienią wykładziny. Najpierw trzeba zdemontować fotele

Żeby wymienić wykładziny w składach pociągów Express InterCity Premium (Pendolino), najpierw trzeba zdemontować fotele, regały na bagaże oraz ścianki działowe. Konieczna będzie także ingerencja w układ elektryczny w postaci demontażu grzejników. 

"Poprawny demontaż i montaż elementów, jak również montaż wykładziny jest możliwy do zrealizowania jedynie na podstawie szczegółowej dokumentacji konstrukcyjnej" - oceniły PKP Intercity. Dokumentację na wyłączność posiada właśnie Alstom Konstal - producent szybkich pociągów, który teraz wymieni wykładziny. 

A te w ocenie PKP wymagały już wymiany. Podczas 10-letniej eksploatacji (w 2024 roku minie 10 lat, odkąd pierwsze 20 pociągów Pendolino wyjechało na polskie tory) część z nich się zużyłaniektóre uległy "aktom wandalizmu", a inne zostały poplamione resztkami jedzenia lub napojami

Rewolucja w PKP. Przewoźnik uruchamia nowy system sprzedaży biletów

PKP Intercity szykują również rewolucję w systemie sprzedaży biletów przez internet. Przewoźnik na razie testuje nową wersję - ma być ona szybsza i intuicyjna, przez co zakupów biletów ma być bardziej wygodny. 

Nowe funkcje w systemie do sprzedaży biletów w PKP to m.in.: 

  • planowanie podróży "tam i z powrotem", 
  • profile zakupowe (można w nich wskazać ulubione lub najczęstsze relacje),
  • możliwość dodania biletu do kalendarza,
  • podpowiedzi najlepszej dla podróżnych oferty,
  • proponowanie ulg na przejazd.

Zmieni się także szata graficzna systemu zakupu biletów na pociągi PKP, a także sposób prezentowania frekwencji oraz zajętych miejsc w przedziałach. System od razu wskaże także tor i peron, z którego odjeżdża pociąg. 

Z e-IC 2.0 beta na razie mogą skorzystać pasażerowie, którzy posiadają konto w starym serwisie e-IC lub w aplikacji mobilnej. Przewoźnik zapowiada, że po fazie testów nowy system ma być dostępny dla wszystkich użytkowników.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKP Intercity | Pendolino | inwestycja | pociągi | wykładzina
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »