Poczta Polska wprowadza elektroniczne potwierdzenie odbioru przesyłki poleconej i e-awizo

Poczta Polska udostępnia usługę elektronicznego - smsowego lub mailowego - potwierdzenia dostarczenia lub zwrotu przesyłki poleconej. Kolejne nowatorskie rozwiązanie to e-awizo, które będzie alternatywą dla papierowego powiadomienia o czekającej na nas przesyłce.

- Powiadomienie klienta o dostarczeniu lub zwrocie wysłanej przez niego przesyłki poleconej to duża oszczędność czasu i wygoda, podobnie jak e-awizo - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Kinga Dobrzyń, dyrektor Biura Rozwoju Usług Listowych Poczty Polskiej. - Dostaniemy informację o przesyłce, którą właśnie wysłaliśmy, gdy jesteśmy w pracy czy w ogóle poza domem. Albo o przesyłce, która na nas czeka w placówce pocztowej.

Elektroniczne potwierdzenie doręczenia bądź zwrotu przesyłki poleconej już jest dostępne dla klientów.

- Do jego otrzymania wystarczy wpisanie na dowodzie nadania również numeru telefonu lub adresu e-mail - mówi Kinga Dobrzyń. - Dzięki temu nadawca w chwili doręczenia otrzyma stosownie zawiadomienie, a jeśli adresat nie odbierze tej przesyłki, to przesłana zostanie informacja o dacie zwrotu przesyłki - dodaje.

Reklama

Z kolei dyspozycję o chęci otrzymywania elektronicznego mailowego lub smsowego awizo będzie można złożyć bezpłatnie w najbliższej miejscu zamieszkania placówce pocztowej. Elektroniczne awizo będzie na początkowym etapie używane na równi z papierowym.

- Później stopniowo będziemy przechodzić tylko i wyłącznie na elektroniczny kanał informacyjny. Dla wybranych przesyłek, chociażby nadawanych przez sądy, będą to równolegle zawiadomienia papierowe i elektroniczne - wyjaśnia Dobrzyń.

Od przyszłego roku klienci będą mogli także zgłosić dyspozycję otrzymywania zawiadomień o oczekującym w placówce liście poleconym za pośrednictwem internetu. Każdy klient będzie mógł utworzyć swoje indywidualne konto na stronie internetowej. Otrzyma login i hasło. Konto umożliwi klientom monitorowanie przesyłek, obserwację historii swoich nadań, złożenie dyspozycji e-awizo czy dosłania przesyłek.

neoKartka i poczta hybrydowa

E-awizo i elektroniczne potwierdzenie doręczenia lub zwrotu przesyłki to nie jedyne innowacje Poczty Polskiej. Za pomocą serwisu neoKartka.pl możliwe jest wysłanie kartki okolicznościowej, która zostanie wydrukowana, a następnie dostarczona w tradycyjnej formie. Mobilna wersja serwisu pozwala na przesłanie zdjęcia ze smartfonu lub tableta - jako kartki pocztowej.

Poczta pracuje również nad wdrożeniem usługi e-znaczka i e-listu.

- W przypadku e-znaczka, klient będzie mógł dokonać zakupu znaczka przez internet, wydrukować go, przykleić na przesyłkę i nadać ją za pośrednictwem skrzynki pocztowej. Natomiast e-list będzie przesyłką nadawaną mailowo i doręczaną klientowi w sposób tradycyjny - tłumaczy dyrektor Biura Rozwoju Usług Listowych.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dla nadających paczki udogodnieniem jest z kolei możliwość zarejestrowania przesyłki i wydrukowanie dowodu nadania przez internet. Następnie taką przesyłkę trzeba zanieść do wybranej placówki pocztowej, gdzie można ją od razu wysłać bez tracenia czasu na formalności.

Zmiany w Poczcie Polskiej to odpowiedź na zapotrzebowanie klientów dotyczące wykorzystania najnowszych technologii cyfrowych.

- Chcemy, żeby nasze podstawowe usługi były postrzegane jako nowoczesne, odpowiadające obecnym wyzwaniom rynku, jak również oczekiwaniom klientów - mówi Kinga Dobrzyń. - Najczęstszą grupą odbiorców tego typu usług są ludzie młodzi, do 30. roku życia, natomiast są to usługi dobrze postrzegane także przez innych klientów indywidualnych i biznesowych - dodaje.

Źródło informacji

Newseria Biznes
Dowiedz się więcej na temat: poczta | Poczta Polska | awizo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »