Poczta Polska zmienia zasady doręczania przesyłek
Odbiór przesyłek bez pokwitowania, telefon do kuriera oraz zachowanie bezpiecznej odległości w placówkach pocztowych to niektóre z rozwiązań, które wprowadza Poczta Polska na czas pandemii koronawirusa.
Nowe procedury wprowadzone przez największego w Polsce operatora pocztowego mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa pracowników i klientów. Będzie to możliwe dzięki bezkontaktowej realizacji niektórych usług.
Od teraz wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie będzie można odebrać bez pokwitowania. Wystarczające będzie okazanie - na bezpieczną odległość - dokumentu tożsamości pracownikowi Poczty Polskiej. Może to być dowód osobisty, prawo jazdy, albo paszport. Pracownik spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i wyda przesyłkę.
W przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, możliwy będzie wcześniejszy kontakt telefoniczny z kurierem. Klient otrzyma jego numer telefonu, dzięki czemu będzie mógł dowiedzieć się, kiedy może spodziewać się doręczenia. Za przesyłki za pobraniem nie trzeba będzie płacić gotówką. Kurierzy są wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności bezgotówkowe czy płatności BLIKiem.
Nowe zasady obowiązują też w stacjonarnych placówkach Poczty Polskiej. Od kilki dni klienci są proszeni o ustawianie się za taśmą, która oddziela ich od pracownika o 1,5 metra i o pojedyncze podchodzenie do okienka. Bliższy kontakt jest możliwy tylko na wyraźną prośbę pracownika, na przykład w celu okazania dokumentu tożsamości. Obowiązują także nowe godziny otwarcia placówek Poczty Polskiej.
d.p.