Polsat nie rezygnuje z Niemca

Zygmunt Solorz-Żak zapewnia, że nie zamierza wycofywać się z umowy sprzedaży udziałów w Polsacie niemieckiemu wydawcy.

Niemieckie wydawnictwo Axel Springer nie zdecydowało jeszcze, co zrobi w związku z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) w sprawie nabycia przez jedną z jego spółek, FMV, 25,1 proc. udziałów Telewizji Polsat. Niespełna dwa tygodnie temu UOKiK zakwestionował wniosek Niemców o zgodę na transakcję z Zygmuntem Solorzem-Żakiem, właścicielem stacji. Urząd uznał, że Axel, kupując udziały, zyskałby faktyczną współkontrolę nad Polsatem - o czym nie poinformował we wniosku - i umorzył postępowanie.

Według poniedziałkowej Gazety Wyborczej, powołującej się na anonimowego informatora, Zygmunt Solorz-Żak zastanawia się, czy nie wykorzystać okazji i nie wycofać się z transakcji z niemieckim wydawcą.

Reklama

- Może komuś zależy, żebym się wycofał, ale nie po to podpisałem porozumienie, żeby rezygnować z transakcji - zapewnia Zygmunt Solorz-Żak.

Dodaje, że to, jakie będą dalsze losy umowy, zależy tylko od niemieckiego kontrahenta. - Czekam na spotkanie z przedstawicielem koncernu. Data jego przyjazdu jeszcze nie została wyznaczona, ale spodziewam się, że nastąpi to w przyszłym tygodniu. Liczę na rozmowy na szczeblu zarządów - mówi właściciel telewizji.

Jego zdaniem, odwołanie się od decyzji UOKiK to najmniej prawdopodobny wariant spośród tych, które może wybrać Axel Springer. - Można się odwołać od decyzji ?na tak? lub ?na nie?, ale nie od braku decyzji - uważa Zygmunt Solorz-Żak.

Niemcy mają do wyboru jeszcze kilka innych scenariuszy. Najbardziej prawdopodobnym wydaje się złożenie w UOKiK poprawionego wniosku..

Agnieszka Berger

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: UOKiK | niemcow | Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »