Reklama

Polska atrakcyjna dla inwestorów z branży hotelarskiej

Inwestorzy z branży hotelarskiej wskazali Polskę jako najatrakcyjniejsze miejsce do zaangażowania kapitału w naszej części Europy - wynika z raportu wynika z raportu CBRE "European Hotels. Investor Intensions Survey 2018".

Reklama

Aż 90 proc. potencjalnych inwestorów przebadanych przez CBRE zamierza inwestować w hotele. Co ważne, aż połowa planuje przeznaczyć na ten cel więcej środków niż w ubiegłym roku, a 44 proc. tyle samo.

Podobnie jak rok wcześniej, w pierwszej trójce najatrakcyjniejszych miejsc w Europie dla hotelowych inwestycji znalazły się kolejno: Wielka Brytania (wybór 35 proc. inwestorów), Niemcy (18 proc.) oraz Hiszpania (16 proc.). Polska w tym zestawieniu uplasowała się na dziewiątej pozycji, co oznacza awans o jedno miejsce w porównaniu do ubiegłorocznej edycji badania. Warto jednak podkreślić, że Polska jest numerem jeden w regionie (środkowa Europa) i wyprzedziła w tym wyścigu m.in. Czechy.

- Ubiegły rok, zarówno pod względem wielkości jak i liczby transakcji hotelowych, był rekordowy dla Polski. Inwestycje na tym rynku wyniosły około 350 mln euro, a wiele wskazuje na to, że 2018 rok będzie jeszcze lepszy. Po pierwsze, apetyt inwestorów rośnie. W naszym badaniu aż 90 proc. respondentów wskazało, że w 2018 roku zainwestuje w hotele. Po drugie, tego typu inwestycje już nie są postrzegane jako niszowa forma lokaty kapitału. Grono zainteresowanych inwestorów sukcesywnie się powiększa, a liczą oni przede wszystkim na wzrost wartości kapitału w przyszłych latach - mówi Przemysław Felicki, Dyrektor w Dziale Rynków Kapitałowych, CBRE.

Główne motywacje dla inwestycji w hotele to oczekiwanie wzrostu wartości kapitału (ten argument został wskazany przez 38 proc. respondentów) oraz potrzeba dywersyfikacji portfela (16 proc. wskazań). Inwestorzy podkreślali również, że oczekują wyższej stropy zwrotu, w porównaniu do oferowanych przez innego typu nieruchomości.

Na drodze inwestycji hotelowych stoi jednak kilka przeszkód. Te najważniejsze to cena aktywów wskazywana przez 32 proc. inwestorów, co oznacza wzrost o aż 13 pp. w porównaniu do ubiegłego roku. Na drugim miejscu wśród barier znalazło się otoczenie geopolityczne wskazywane przez co piątego inwestora, a podium domyka dostępność środków (15 proc. wskazań).(js)

Dowiedz się więcej na temat: podróże | turystyka | hotele | inwestycje

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »