Polska firma chce podbić czeski rynek. W automatach paczkowych klienci zapłacą za pobraniem
Allegro, polska spółka z branży e-commerce, poinformowała o wprowadzeniu na czeski rynek automatów paczkowych One Box. Co ciekawe, jak zapewnia spółka w komunikacie prasowym, urządzenia zainstalowane u naszych południowych sąsiadów już wkrótce będą posiadały terminale do płatności za pobraniem, bezpośrednio przy odbiorze produktu. Na ten moment w Czechach zainstalowano ponad 140 automatów paczkowych Allegro One Box.
Allegro poinformowało o wprowadzeniu na czeski rynek automatów paczkowych One Box. Jak wskazano w komunikacie prasowym przesłanym Interii Biznes, nowa sieć urządzeń ma na celu dalsze usprawnienie usług związanych z zakupami na allegro.cz. Pierwszy automat paczkowy zainstalowano w praskiej dzielnicy Smichov, a najnowszy w Dablice.
Allegro zapewnia, że integruje dotychczas funkcjonujące w Czechach i na Słowacji usługi dostawcze WE|DO by Allegro, stopniowo włączając je pod skrzydła marki One by Allegro. Gigant e-commerce wyjaśnia, że usługa będzie stopniowo ujednolicana pod względem nazwy i identyfikacji wizualnej na trzech rynkach Allegro (polskim, słowackim i czeskim - red.), co ma umocnić ofertę dla sprzedawców i klientów. W ramach rebrandingu, stroje kurierów i oznakowanie punktów odbioru będą stopniowo zastępowane nowym logo One by Allegro.
Co ciekawe, już niedługo, zamontowane w Czechach automaty paczkowe mają wkrótce oferować ważną dla czeskiego konsumenta opcję płatności przy odbiorze bezpośrednio za pomocą terminala płatniczego.
Powołując się na wyniki przeprowadzonych przez siebie badań, Allegro podaje, że aż 88 proc. wszystkich kupujących z Czech korzysta z tej opcji, a dla połowy z nich jest to preferowana metoda płatności. Dla porównania, w Polsce takie rozwiązanie nie cieszy się duża popularnością, a chęć korzystania z niego wskazało tylko 6 proc. badanych.
"Dla naszych klientów dostawa do samoobsługowych automatów paczkowych jest jedną z najpopularniejszych metod wysyłki, a ich użytkowanie stale rośnie. Uruchomienie sieci nowoczesnych automatów z ujednoliconą obsługą klienta jest dla nas naturalnym krokiem w kierunku zapewnienia naszym klientom większej wygody i dalszego podnoszenia jakości naszych usług" - powiedział Jakub Kłoczewiak, Chief Operating Officer w Allegro, którego wypowiedź przytoczono w komunikacie.