Allegro rośnie konkurent? "Gospodarczy tygrys" z Estonii chce podbić Polskę

Grupie Allegro wyrasta w Polsce poważna konkurencja? Wielkie plany wobec naszego kraju ma estońska Piletilevi Group, nazywana "gospodarczym tygrysem" Europy Środkowo-Wschodniej. W ostatnim czasie połączyła dwie bileterie i chce przegonić lidera - podaje "Puls Biznesu". Największa w kraju grupa e-commerce i jej eBilet nie zamierzają jednak odpuścić na tym polu i chcą bronić pozycji na rynku wartym 4 mld zł.

Notowane na GPW Allegro to zdecydowany lider polskiego rynku e-commerce, aspirujący do liderowania także w innych krajach regionu. W Polsce rękawicę rzucali mu nie tylko zagraniczni giganci, jak eBay czy Amazon, ale też rodzimi gracze, np. Comarch (Wszystko.pl) i Erli, ale na razie bez sukcesu - przypomina "PB". Wyraźnym numerem jeden w swoim segmencie jest też spółka córka giganta - eBilet.

Na rynku umacnia się jednak gracz, który w niedalekiej przyszłości chciałby zająć jej miejsce - to Piletilevi Group, wspierana przez fundusz private equity BaltCap, która przejęła niedawno w Polsce serwis kicket.com wraz z grupą Biletomat.pl. 

Reklama

Allegro rośnie konkurent? "Gospodarczy tygrys" z Estonii chce podbić Polskę

Piletilevi działa w siedmiu krajach - Estonii, Łotwie, Litwie, Rumunii, Czechach, Słowacji i Polsce - o łącznej populacji 79 mln osób.  

"Gospodarczy tygrys" z Estonii zakłada, że dzięki 116 mln odwiedzin swoich serwisów sprzeda w tym roku 17 mln biletów o wartości 320 mln EUR (GMV). Do tego wyniku walnie przyczynić się ma nasz rynek, największy w regionie.

Allegro broni swojej pozycji: Pozostajemy niekwestionowanym liderem

W ocenie eBiletu ostatnia konsolidacja nie ma znaczącego wpływu na krajobraz rynku. Spółka-córka Allegro przekonuje, że pozostaje niekwestionowanym liderem i bileterią pierwszego wyboru, w Polsce wciąż wielokrotnie większą od międzynarodowych graczy - poinformował "PB". 

Według szacunków wartość wydatków Polaków na wydarzenia kulturalne (kina, teatry, koncerty) i sportowe w 2023 roku wyniosła około 4 mld zł. W ciągu ostatniej dekady tempo wzrostu rynku wynosiło przeciętnie w granicach 7 proc. rocznie

Polski rynek jest wciąż mniejszy pod tym względem niż przeciętna wartość wydatków na wydarzenia kulturalne dla krajów Unii Europejskiej. Wydatki w przeliczeniu na osoby w wieku co najmniej 16 lat wynoszą 28 euro wobec 140 euro średnio w całej Unii Europejskiej. Jak jednak podkreśla gazeta, trzeba pamiętać, że w Polsce znacznie niższe są ceny usług - po korekcie o ten czynnik realne wydatki na osobę można szacować na ok. 56 euro.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Allegro | ebilet
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »