Polskie lotnisko podpisało umowę z tanim przewoźnikiem. Rośnie flota samlolotów

Ryanair zainwestuje 400 mln dolarów na lotnisku Warszawa-Modlin. Flota samolotów wzrośnie z czterech do ośmiu, a liczba obsłużonych pasażerów z 1,5 mln do 5 mln rocznie.

Przedstawiciele Ryanaira i Lotniska Warszawa-Modlin poinformowali we wtorek, że podpisali umowę o współpracy. Liczba pasażerów linii w podwarszawskim porcie ma wzrosnąć z 1,5 mln rocznie do 5 mln w 2030 r. Przewoźnik zainwestuje 400 mln dol. na lotnisku, zwiększając flotę samolotów do ośmiu.

Ryanair przekazał, że zgodnie z umową zainwestuje 400 mln dol. na lotnisku Warszawa-Modlin, zwiększając flotę samolotów pod Warszawą z czterech do ośmiu. Latem 2026 r. utworzy też 200 nowych miejsc pracy w Modlinie - dla pilotów, personelu pokładowego i inżynierów.

Reklama

Przewoźnik zapowiedział też otwarcie 25 nowych tras z tego portu. Prezes będącej częścią grupy Ryanair linii Buzz Michał Kaczmarzyk zaznaczył, że obecnie Polska jest piątym największym rynkiem dla Ryanaira w Europie.

Nowe miejsca pracy na lotnisku Warszawa-Modlin

Zgodnie z umową lotnisko zobowiązało się do rozbudowy terminala do ośmiu stanowisk odprawy pasażerów i 12 miejsc postojowych do września 2027 r. Port w Modlinie ma też utworzyć 400 nowych miejsc pracy m.in. przy obsłudze pasażerów, w usługach i handlu.

Wiceprezes lotniska Jacek Kowalski przekazał podczas konferencji, że obecne moce przewozowe lotniska to 3,5 mln pasażerów rocznie, ale dzięki rozbudowie m.in. terminala port zwiększy możliwości, aby obsłużyć rosnącą liczbę pasażerów Ryanaira. Dodał, że do końca 2027 r. zostanie wybudowane połączenie kolejowe do terminala.


***

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »